| کد خبر: 226673 |

با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت؛

از نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای جهان رونمایی شد

دیلی میل نوشت: یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی کرده که از راه دور کنترل می شود و در سال جاری در مسابقات شرکت می کند.

تین نیوز

دیلی میل نوشت: یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی کرده که از راه دور کنترل می شود و در سال جاری در مسابقات شرکت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت رونمایی شده و قرار است در یک رویداد جدید در سال جاری شرکت کند.

طبق بیانیه شرکت «آلادا آئروناتیکز» خودروی پرنده مذکور «ایر اسپیدر» (Airspeeder) به وسیله یک اپراتور از راه دور کنترل می‌شود و قادر است به طور عمودی از روی زمین بلند شود و فرود بیاید. قدرت موتور آن نیز ۹۶ کیلووات و وزن آن بدون خلبان ۱۰۰ کیلوگرم است.

در نخستین مجموعه مسابقات جهانی، این وسیله نقلیه از راه دور کنترل می‌شود که در حقیقت یک بستر آزمایشی برای مجموعه مسابقات سرنشین داری است که در ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد.

شرکت سازنده خودروی پرنده مسابقه‌ای در جنوب استرالیا قرار دارد و بیش از ۳ سال صرف توسعه آن کرده است. قرار است در نخستین مرحله مسابقات که سال جاری برگزار می‌شود، ۱۰ خودروی پرنده یکسان شرکت کنند.

ایر اسپیدر شامل فناوری‌های مختلفی است که تاکنون در هیچیک از خودروهای برقی پرنده مشاهده نشده است. این فناوری‌ها عبارتند از لیدار، سیستم‌های رادار اجتناب از برخورد که یک میدان نیرومجازی دور وسیله نقلیه پرنده ایجاد می‌کند. علاوه بر آن چارچوب خودرو نیز از فیبرکربنی است که محکم، سخت و سبک است.

قبل از آغاز مسابقات بین‌المللی در سال جاری، خودروهای پرنده مذکور آزمایش می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.