| کد خبر: 222854 |

ممنوعیت مکالمات تلفن همراه در پروازها

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پیشنهاد اجازه برقرار تماسهای صوتی از طریق تلفنهای همراه در طول پرواز را لغو و به بررسی این ایده که با مخالفت شدید خلبانان و مهمانداران روبرو شده بود، پایان داد.

تین نیوز

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پیشنهاد اجازه برقرار تماسهای صوتی از طریق تلفنهای همراه در طول پرواز را لغو و به بررسی این ایده که با مخالفت شدید خلبانان و مهمانداران روبرو شده بود، پایان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این کمیسیون با توجه به رایج بودن تماس صوتی در پروازهای داخلی اروپا و نقاط دیگر، در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد کرده بود اجازه داده شود تماسهای تلفنی در ارتفاع ۱۰ هزار پایی انجام شود. اما این پیشنهاد با مخالفت شدید مسافران، مهمانداران پرواز، اعضای کنگره و سایرین روبرو شد که از ایده مکالمات تلفنی مسافران در طول پرواز عمیقا نگران شده بودند. حتی یک گروه احتمال حوادث خشم هوایی در صورت استفاده مسافران از تلفنهای همراهشان را مطرح کرده بود.

آجیت پای، رییس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد این آژانس پیشنهاد مذکور را که در زمان رییس قبلی مطرح شده بود، لغو خواهد کرد. وی در آن زمان گفته بود لغو دائمی این پیشنهاد یک پیروزی برای شهروندان آمریکایی خواهد بود که مایلند در ارتفاع ۳۰ هزار پایی آرامش داشته باشند.

رسیدگی به این پیشنهاد از سال ۲۰۱۴ مسکوت شده بود و اظهارنظرهای معدودی درباره آن وجود داشت زیرا این آژانس پیش از ابراز مخالفت عمومی، از این ایده عقب نشینی کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محدودیت تماسهای صوتی در طول پرواز برای جلوگیری از تداخل با کنترلهای پرواز و تجهیزات ناوبری و رادیوهای هواپیما برقرار شد. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۳ استفاده از فناوری برای انجام تماسهای صوتی از طریق یک سیستم داخلی در هواپیما را مطرح کرده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.