| کد خبر: 220235 |

پروژه‌های مختلف برای توسعه فرودگاه جهرم در دست اقدام است

رئیس فرودگاه جهرم استان فارس گفت: عملیات رفع معارض و خاکبرداری پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده‌های دسترسی ترمینال جدید فرودگاه جهرم برای توسعه این مکان آغاز شده است.

تین نیوز

رئیس فرودگاه جهرم استان فارس گفت: عملیات رفع معارض و خاکبرداری پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده‌های دسترسی ترمینال جدید فرودگاه جهرم برای توسعه این مکان آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جعفرزادگان افزود: پروژه خاکبرداری پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده‌های دسترسی ترمینال جدید فرودگاه جهرم با مبلغ حدود ۳۰میلیارد ریال از منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی شده‌است.

وی اظهار کرد: ترمینال نواحداث فرودگاه جهرم به مساحت یک هزار و ۵۰۰متر با مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراحل پایانی و تحویل است.

وی ابراز کرد: با اتمام پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده‌های دسترسی، این ترمینال تا چند ماه آینده برای خدمت‌رسانی به مسافران به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس فرودگاه جهرم همچنین گفت: همچنین برای آموزش‌ نیروهای آتش‌نشانی اقداماتی انجام شده و برای پروازها و تجهیزات مخابراتی نیز رایزنی‌های خوبی در حال انجام است.

جعفرزادگان با بیان اینکه دوره آموزشی ایمنی و اطفای حریق با حضور ۴۳ نفر از آتش‌نشانان جهرم تشکیل شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، افزایش سطح دانش تخصصی کارکنان آتش‌نشانی در مواجهه با موقعیت‌ها و حوادث مخاطره‌آمیز ، ارتقای دانش در زمینه آتش‌نشانی فرودگاهی، آشنایی با اصول و مقدمات سیستم‌های تهویه، امداد و نجات در ارتفاع، جست‌وجو در فضای بسته و نیز رفتارهای مقابله با آتش بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از این فرودگاه گفت: با هدف بررسی وضعیت فرودگاه جهرم در حوزه های عملیات فرودگاهی و هوانوردی صورت گرفت از ترمینال فعلی، برج مراقبت پرواز و سطوح پروازی نیز بازدید به عمل آمد.

فرودگاه جهرم در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد. وسعت این فرودگاه ۱۲۴ هکتار است و براساس توافق‌های انجام شده، ۸۰ هکتار دیگر به فرودگاه اضافه شد.

این فرودگاه پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله در پرواز، سال ۱۳۹۶ با ۲ پرواز رفت و برگشت در هفته به تهران از نو فعال شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.