| کد خبر: 220217 |

◄ طولانی‌ترین پروازها مربوط به کدام خطوط هواپیمایی است؟

سال گذشته یک سال خارق‌العاده برای مسیرهای بین‌المللی طولانی‌مدت بود. خطوط هوایی سنگاپور طولانی‌ترین مسیر جهان را با هواپیمای ایرباس A۳۵۰-۱۰۰۰ برای پروازهای Project Sunrise خود انتخاب کرد و بوئینگ ۷۷۷x امیدوار بود بتواند تعداد زیادی از مسیرهای جدید طولانی و فوق‌العاده طولانی را آغاز کند.

تین نیوز

سال گذشته یک سال خارق‌العاده برای مسیرهای بین‌المللی طولانی‌مدت بود. خطوط هوایی سنگاپور طولانی‌ترین مسیر جهان را با هواپیمای ایرباس A۳۵۰-۱۰۰۰ برای پروازهای Project Sunrise خود انتخاب کرد و بوئینگ ۷۷۷x امیدوار بود بتواند تعداد زیادی از مسیرهای جدید طولانی و فوق‌العاده طولانی را آغاز کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت سیمپل فلایینگ با ادامه بحران کوئید ۱۹ و ضرر و زیان ناشی از آن، بسیاری از پروازها به حالت تعلیق درآمده است  OAG .نگاهی به وضعیت طولانی‌ترین مسیرهای بین‌المللی فعلی جهان کرده است. OAG در گزارش سال ۲۰۱۹ خود جزئیات طولانی‌ترین مسیرهای بین‌المللی در سراسر جهان را منتشر کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

نیوآرک به سنگاپور

طولانی‌ترین مسیر بین‌المللی در جهان با آغاز طولانی‌ترین پرواز جهان در سال ۲۰۱۸ با استفاده از ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ULR، یک جت با پیکربندی خاص انجام شد که قادر به انجام ۱۸ ساعت پرواز، معادل ۱۵۳۲۹ کیلومتر بین سنگاپور و نیوآرک (Newark) است و سروصدای زیادی ایجاد کرد.

این پرواز با ۶۷ صندلی کلاس تجاری و ۹۴ صندلی اقتصادی یک مسیر برتر است که در کلاس تجاری انجام می‌شود اما تقاضا برای سفرهای بین‌المللی طولانی‌مدت به ویژه از سوی مسافران سودآور تجاری که معمولاً به پر کردن هواپیماهای سنگاپور ایرلاینز در این مسیر کمک می‌کنند، کم است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مسیر پروازهای روزانه خود را از اول دسامبر از سر خواهد گرفت.

از اوکلند به دوحه با قطر ایرویز

یکی از بلند پروازانه‌ترین خطوط هوایی جهان، هواپیمایی قطر است.  جای تعجب نیست که این شرکت هواپیمایی از موقعیت خود به عنوان مرکز انتقال بین اروپا و آفریقا به آسیای شرقی و استرالیا استفاده کرده و پروازهای خود را در اوایل سال ۲۰۱۷ با استفاده از بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰LRآغاز کرد.

این هواپیمای ویژه دوربرد مسیر (حدود ۱۴،۵۰۰ کیلومتر) ۱۸ ساعته از دوحه تا اوکلند را ماندنی کرده است. هر چند هواپیمایی قطر یک برنامه بسیار بلند پروازانه را اجرا کرده است، با این حال تاکنون این مسیر در مرز نیوزیلند برای ورود خارجی‌ها بسته مانده است. هواپیمایی قطر قرار است این پروازها را از ۲۵ اکتبر از سر بگیرد، البته ممکن است از سرگیری خدمات هواپیمایی خیلی زود باشد و این موضوع بستگی به این دارد که دولت نیوزلند چه تصمیمی بگیرد.

از استرالیا بدون توقف تا انگلستان

مسیر مشهور دیگر بدون توقف طولانی‌مدت، از انگلستان به فرودگاه پرث (Perth) استرالیاست. این پرواز با استفاده از بوئینگ ۹-۷۸۷، تنها گزینه بدون توقف به استرالیا محسوب می‌شود. این اولین مسیر فوق‌العاده طولانی کانتاس به اروپا بود که بدون توقف انجام می‌شد. طول این مسیر ۱۴،۴۹۹ کیلومتر است و انجام آن ۱۷ ساعت طول می‌کشد.

ارتباط دیگری از خاورمیانه به نیوزیلند

پرواز دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، پرواز ۱۷،۶ ساعته ۱۴۲۰۰ کیلومتری بین مرکز دبی و اوکلند است. البته مانند سایر پروازها این مسیر بدون توقف که با استفاده از ایرباس A۳۸۰  انجام می‌شد در بحران جاری متوقف شده است. با این حال، امارات از طریق توقف در کوالالامپور به و از نیوزیلند به اوکلند پرواز کرده است. امارات انتظار دارد این مسیر در ژانویه دوباره راه‌اندازی شود که البته ممکن است با فرض وجود تقاضا یک جدول زمانی منطقی باشد.

توقف در کوالالامپور به امارات کمک می‌کند تا با هواپیمای۷۷۷ -  ERکه در حال حاضر در مسیر است پرواز کند، در غیر این صورت یک کار دشوار خواهد بود .

برای طولانی‌ترین مسیر بعدی به سنگاپور برگردید

پرواز لس‌آنجلس به سنگاپور در جایگاه پنجم قرار دارد که پیش از این توسط یونایتد انجام می‌شد، این مسیر ۱۴۱۰۰ کیلومتری اکنون فقط توسط هواپیمایی سنگاپور با استفاده از ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی سنگاپور با توجه به عواملی مانند مسیر باد در بازه زمانی حدود ۱۵ تا ۱۷ ساعت این پرواز را انجام می‌دهد و در حال حاضر سه بار در هفته پرواز دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ماه دسامبر پرواز به عملیات روزانه بازگردد، هرچند که هنوز هم باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود.

مسیر طولانی هواپیمایی یونایتد

طولانی‌ترین مسیر یونایتد که به زودی حذف خواهد شد، بین هوستون به سیدنی است که طول آن ۱۳،۸۰۰ کیلومتر است و با استفاده از بوئینگ ۹-۷۸۷  انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی یونایتد در حال حاضر در این مسیر پرواز نمی‌کند که با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی سفرهای استرالیا جای تعجب ندارد. با این حال، این شرکت هواپیمایی امیدوار است این مسیر را در بهار ۲۰۲۱ در ماه مارس از سر بگیرد که البته به نحوه تصمیم‌گیری مجدد دولت استرالیا بستگی دارد.

جایگاه شماره هفت برای کانتاس

در جایگاه هفتم، مسیر دالاس به سیدنی است که توسط شرکت هواپیمایی کانتاس با استفاده از ماموت ایرباس A۳۸۰ صورت می‌گیرد. این مسیر برای شرکت هواپیمایی بسیار سودآور بوده و بزرگ‌ترین شریک سرمایه‌گذاری مشترک American Airlines را به سیدنی متصل می‌کند. این مسیر دقیقاً مانند مسیر Perth) ) پرث به لندن حداقل تا سال ۲۰۲۱ معلق است، هرچند که به نظر می‌رسد این مسیر ممکن است قبل از مسیر  پرث به لندن، برگردد که این بستگی به چگونگی اوضاع سلامتی دارد.

پرواز از فیلیپین به نیویورک

شرکت هواپیمایی فیلیپین از اواخر سال ۲۰۱۸ با ایرباس A۳۵۰  با اتصال مسافت ۱۳،۶۹۰ کیلومتری بین مانیل پایتخت فیلیپین و نیویورک این پرواز را انجام داده است.

این شرکت در حال حاضر فقط یک‌بار در هفته با استفاده از A۳۵۰-۹۰۰ این مسیر را طی می‌کند که ممکن است بین ۱۵ تا ۱۶.۵ ساعت طول بکشد.

اولین مسابقه فوق‌العاده طولانی‌مدت

هر دو خطوط هوایی یونایتد و سنگاپور ایرلاین بین سانفرانسیسکو و سنگاپور پرواز می‌کنند. یونایتد از یک بوئینگ ۹-۷۸۷ استفاده می‌کند در حالی که خطوط هوایی سنگاپور ترجیح می‌دهد با ایرباس A۳۵۰ خود این مسیر ۱۵-۱۷.۵ ساعته بین سانفرانسیسکو و سنگاپور را طی کند.

شرکت هواپیمایی یونایتد در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری این مسیر از ماه نوامبر است. خطوط هوایی سنگاپور اما با شروع مجدد در ماه دسامبر کمی محتاط‌تر عمل می‌کند.

دلتا به سختی در جایگاه دهم قرار گرفت

هواپیمایی دلتا مسیر ۱۳،۵۷۳ کیلومتری بین آتلانتا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی را طی می‌کند، این شرکت  که قبلاً با  بوئینگ ۲۰۰ ۷۷۷-lR پرواز می‌کرد، نیاز به جایگزین کردن هواپیمایش دارد زیرا این نوع هواپیما به زودی بازنشسته می‌شود و قرار است به جای آن با هواپیمای ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ بدون توقف به فرودگاه JNB در آفریقای جنوبی پرواز کند.

مشکلی که وجود دارد این است که در مسیر بازگشت، از آنجا که JNB یک فرودگاه گرم و بلند است، باعث کاهش عملکرد هواپیما می‌شود. این بدان معناست که پرواز برگشت باید از طریق یک توقف در کیپ‌تاون انجام شود. دلتا مسافران را به کیپ‌تاون منتقل و از آنجا پرواز می‌کند اما دارای حق ترافیک محلی بین ژوهانسبورگ و کیپ تاون نیست. دلتا قصد دارد این مسیر را با خدمات سه بار در هفته از ۱۳ دسامبر از سر بگیرد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.