| کد خبر: 21603 |

مدل بهینة طراحی محوطة توقفگاه هواپیما(ایپرون) فرودگاه

تین نیوز |
چکیده مقاله :
  در حقیقت در فرایند طراحی بهینة محوطة توقفگاه هواپیماها یا ایپرون در فرودگاه باید پاسخی برای مسائلی یافت كه عمده ترین آنها عبارتند از : مساحت، ابعاد و اندازة بهینة توقفگاه پایانة موجود و یا طراحی شده اعم از مسافری و باری ؛ تعداد و ابعاد و همچنین نحوة آرایش گیتها 2 براساس انواع مختلف عملیات ورود و خروج و نحوة توقف هواپیماها ؛ شبیه سازی و آرایش هواپیماها در محوطة توقفگاه موجود یا پیش بینی شده در مقاطع زمانی مختلف از روز در فرودگاه . به طور كلی در این تحقیق ، ابتدا مدل ریاضی بهینه ای برای طرح و آرایش محوطة توقفگاه هواپیماها ارائه و سپس براساس مبانی نظری این مدل و به منظور دستیابی به شرایط واقعی طرح و لحاظ كردن مشخصه ها و متغیرهای تصادفی از جمله تقاضای وارده بر مجموعة عناصر سیستم و ارزیابی و آزمایش آن ، مدل شبیه سازی طراحی این بخش از فرودگاه مطرح خواهد شد. نتایج حاصل از شبیه سازی رایانه ای مبتنی بر مدل ریاضی ارائه شده نشان دهندة این است كه سیاستها و خط مشیهای مدیران فرودگاه و شركتهای هوایی در قالب برنامه های زمان بندی پروازی، نوع كاربری گیتهای توقفگاه، تركیب ناوگان هواپیمایی فرودگاه در طول دوره های طرح، شرایط عملیاتی و خدمات رسانی و ملاحظات اقتصادی تأثیر تعیین كننده ای در ساختار طراحی توقفگاههای هواپیما دارد.

دریافت مقاله

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • alex 0 0

    البته در جهان امروزه از روشهای نوینی در نحوه بهره برداری از اپرون استفاده می کنند و این مقاله قدیمی و از رده خارج محسوب می شود۰بعنوان مثال تعداد توقفگاه ها و میزان کاربری آنان با شبیه سازی محاسبه نمی شود، بلکه با مدل عرضه و تقاضا در بازه ای ۳۰ روزه طراحی و در اختیار مدیریت عملیاتی فرودگاه قرار می گیرد۰لطفا رجوع شود به منابع ۲۰۱۴ فرودگاه های آمریکای شمالی، اروپای غربی، دوبی ودو فرودگاه اصلی ژاپن۰ البته آقایان معصومی و صفارزاده پاریزی عمدتا از کتاب قدیمی مرحوم هورونجف و چند مقاله آمریکائی صرفا کپی مطلق نمودند که ارزشی از لحاظ بدعت در پژوهش ندارد و بکار نمی آید۰بامید توفیق برای پژوهشگران واقعی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و آقای صفارزاده پاریزی۰

  • جواد ترشيزي 0 0

    مقالات بسيار خوبي از شما را مورد مطالعه قرار دادم به خصوص در بخش حمل ونقل هوايي وطراحي فرودگاه برايتان آرزوي توفيق دارم