| کد خبر: 215669 |

بزرگترین شرکت هواپیمایی هند ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند

خطوط هوایی "ایندیگو" که بزرگترین شرکت هواپیمایی هند محسوب می شود اعلام کرد که در پی کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس مجبور به تعدیل نیروست.

تین نیوز

 خطوط هوایی "ایندیگو" که بزرگترین شرکت هواپیمایی هند محسوب می شود اعلام کرد که در پی کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس مجبور به تعدیل نیروست.

به گزارش تین نیوز به نقل از بی بی سی، خطوط هوایی "ایندیگو" که بزرگترین شرکت هواپیمایی هند محسوب می شود اعلام کرد که در پی کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس مجبور به تعدیل نیروست.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که 10 درصد از کارکنان خود را به دلیل اینکه با کاهش درآمد دست و پنجه نرم می کند، اخراج خواهد کرد.

ماه گذشته، شرکت ایندیگو اعلام کرد که هزینه خود را تا 40 میلیارد روپیه (533 میلیون دلار؛ 420 میلیون پوند) کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان به دلیل محدودیت های مسافرتی مرتبط با کرونا ویروس ضربه اقتصادی سختی را متحمل شده اند.

رونوجوی دوتا، مدیرعامل ایندیگو در نامه ای به سرمایه گذاران نوشت: غیر ممکن است شرکت ما بتواند بدون فداکاری برخی، از این طوفان اقتصادی عبور کرده و بتواند تجارت خود را حفظ کند.

این شرکت هواپیمایی که چند ماه به علت قرنطینه سخت دولت هند تعطیل شد، حدود 24 هزار نفر را در استخدام خود دارد و این بدان معنی است که حدود 2400 نفر در این شرکت شغل خود را از دست خواهند داد.

براساس آمار و ارقام، ایندیگو بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری در هند محسوب می شود. سهم این شرکت از بازار در ماه مارس امسال 48.9 درصد بوده و 10 سال متوالی سودآور بوده است.

این خبر که جزو آخرین اخبار مربوط به تعدیل نیرو در صنعت هواپیمایی است، در حالی اعلام شد که پیش بینی می شود خطوط هوایی در سراسر جهان بدترین سال خود را به ثبت خواهند رساند.

ماه گذشته ، یک نهاد صنعت هواپیمایی جهانی هشدار داد که رکود مسافرتی ناشی از ویروس کرونا باعث بیش از 84 میلیارد دلار (66 میلیارد پوند) ضرر برای این صنعت در سال جاری خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.