| کد خبر: 214278 |

اتحادیه اروپا پرواز خطوط هوایی ملی پاکستان را ممنوع کرد

آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد خطوط هوایی پاکستان به خاطر تقلب احتمالی خلبانهای این کشور در آزمون خلبانی، تا حداقل ۶ ماه اجازه پرواز به اروپا را ندارند.

تین نیوز

 آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد خطوط هوایی پاکستان به خاطر تقلب احتمالی خلبانهای این کشور در آزمون خلبانی، تا حداقل ۶ ماه اجازه پرواز به اروپا را ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از گاردین، آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد خطوط هوایی پاکستان تا حداقل 6 ماه اجازه پرواز به اروپا را ندارند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که وزیر هوانوردی پاکستان اعلام کرد حدود یک سوم از خلبان‌های این کشور در امتحان خلبانی خود تقلب کرده اند.

 عبدالله حافظ، سخنگوی شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان گفت این شرکت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا هیچ پروازی به اروپا ندارد ولی امیدوار است پروازهایش به اسلو، کپنهاگ، پاریس، بارسلون و میلان را طی دو ماه آینده از سر بگیرد.

 تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای ایرباس A320 در شهر کراچی پاکستان در بیست و دوم ماه مه که باعث کشته شدن 97 نفر شد، این حقیقت را افشا کرد که 260 نفر از 860 خلبانی که در پاکستان فعالیت می‌کنند در آزمون خلبانی تقلب کرده اند ولی هنوز هم مجوز پرواز از سازمان هوانوردی غیرنظامی پاکستان را دارند.

 دولت پاکستان از آن زمان پنج مقام این سازمان نظارتی را برکنار کرده و مجازاتی برای آنها در نظر میگیرد.

 آژانس امنیت هوایی اروپا طی نامهای این ممنوعیت را اعلام کرد و گفت نگران اعتبار مجوز پرواز خلبان های پاکستانی است و مطمئن نیست دولت پاکستان توانایی نظارت بر اپراتورهای پرواز خود را طبق استاندارد های بین المللی داشته باشد.

 شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان به 150 خلبان خود به خاطر تقلب، اجازه پرواز نمی‌دهد. این شرکت در 2019 پس از خارج شدن یکی از هواپیماهایش از باند فرود در شمال پاکستان، 17 خلبان را به خاطر عدم اطمینان نسبت به مجوز پروازشان برکنار کرد.

 متخصصان هوانوردی نگرانند ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا در پروازهای پاکستان به انگلیس و کانادا هم تاثیر بگذارد چون هواپیماهای شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان توانایی پرواز بر فراز اروپا در مسیر های طولانی تر را ندارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.