| کد خبر: 214123 |

پروازهای آزمایشی برای اخذ تائیدیه بوئینگ ۷۳۷ آغاز شد

ناظر ایمنی هوانوردی آمریکا از این دوشنبه پروازهای آزمایشی جهت اخذ مجوز پرواز برای هواپیمای زمین‌گیر شده بوئینگ، ۷۳۷ مکس، را آغاز خواهد کرد.

تین نیوز

 ناظر ایمنی هوانوردی آمریکا از این دوشنبه پروازهای آزمایشی جهت اخذ مجوز پرواز برای هواپیمای زمین‌گیر شده بوئینگ، ۷۳۷ مکس، را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، ناظر ایمنی هوانوردی آمریکا از این دوشنبه پروازهای آزمایشی جهت اخذ مجوز پرواز برای هواپیمای زمین‌گیر شده بوئینگ، ۷۳۷ مکس، را آغاز خواهد کرد. این هواپیما پس از ۲ سقوط مرگبار که مقصر آن نرم‌افزار کنترل پرواز بود، در سراسر جهان زمین‌گیر شده است.

رویترز و وال‌استریت ژورنال با اشاره به منابع آگاه گزارش دادند که پروازهای آزمایشی اداره هوانوردی فدرال از روز دوشنبه آغاز شده و ۳ روز طول خواهند کشید.

این پروازها آزمونی کلیدی برای هواپیماهای ۷۳۷ مکس خواهد بود که دچار سرنوشت بدی شده‌اند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست‌ها راه برای به بازگشت به پرواز صدها هواپیمای این مدل توسط ایرلاین‌های سراسر جهان باز خواهد شد.

این هواپیما از مارس سال گذشته به دنبال دو سقوط مرگبار در اندونزی و اتیوپی که روی هم رفته باعث مرگ ۳۴۶ نفر شد زمین‌گیر شدند. از آن تاریخ تا کنون بوئینگ چندین بار نرم‌افزار این هواپیما و سخت‌افزار مربوط به کنترل پرواز در کابین خلبان را اصلاح کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.