| کد خبر: 213363 |

تعرفه پروازهای عبوری از آسمان ایران ۵۰ درصد کم می‌شود

وزارت راه و شهرسازی آیین نامه جدید پیشنهادی تعیین درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران را به کمیسیون اقتصاد دولت ارائه داد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی آیین نامه جدید پیشنهادی تعیین درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران را به کمیسیون اقتصاد دولت ارائه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آئین نامه پیشنهادی جدید برای اصلاح آئین نامه اجرایی ماده (۶۳) قانون وصول بخشی از در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین در خصوص خدمات ناوبری و درآمدهای آن مصوب ۱۳۷۳ مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون اقتصاد دولت ارائه داد.

آئین نامه موجود در ۹ بهمن ۹۰ و به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های راه و اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق و بانک مرکزی در هیئت دولت دهم تصویب شده بود؛ آئین نامه جدید را وزارت راه و شهرسازی به تنهایی به دولت پیشنهاد داده است.

در آئین نامه موجود، شرکت فرودگاه‌ها می‌تواند تعرفه پروازهای عبوری را برای افزایش رقابت با سایر کشورهای منطقه تا ۳۰ درصد کاهش دهد که در آئین نامه پیشنهادی جدید، این تعرفه تا ۵۰ درصد امکان تخفیف دارد.

همچنین موضوع تخفیف ۳۰ درصدی به هوانوردی عمومی شامل پروازهای آموزشی، ایرتاکسی، پرواز هواپیماهای شخصی و…) نیز در آئین نامه جدید گنجانده شده است که در آئین نامه موجود درباره آن اظهار نظر نشده است.

از دیگر ویژگی‌های آئین نامه پیشنهادی، افزوده شدن انواع درآمدهای جدید برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از محل ارائه خدمات پاویون به مقامات خارجی، توقف هواپیماها بیش از ۲ ساعت در فرودگاه‌ها، تعرفه‌های جدید خدمات فرودگاهی به هواپیماها بر اساس وزن نشست و برخاست، دریافت تعرفه ارائه خدمات فرودگاهی از هواپیماهای نظامی در صورت داشتن پروازهای بازرگانی و جداول درآمدی دیگر است.

ضمناً در صورت تصویب آئین نامه جدید، ۱۰۰ درصد درآمدهای فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعلق می‌گیرد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.