| کد خبر: 212860 |

نخستین پایگاه هوانوردی عمومی لرستان افتتاح شد

نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور روز یکشنبه با حضور استاندار لرستان در فرودگاه خرم‌آباد افتتاح شد.

تین نیوز

 نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور روز یکشنبه با حضور استاندار لرستان در فرودگاه خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: نخستین ناوگان هوانوردی عمومی ۳۰ اردیبهشت امسال وارد این فرودگاه و پروازهای آزمایشی عملیاتی آن با موفقیت انجام شد.

علی کاملی افزود: شرکت مربوطه این هواپیما بدو ورود به خرم آباد و انجام یک چک پروازی به منظور شناسایی منطقه موافقت اولیه خود برای فعالیت در این فرودگاه را اعلام کرد.

وی ادامه داد: رایزنی های اولیه انجام شده و پس از عقد قرارداد و توافق نامه ها این هواپیما در فرودگاه خرم آباد مستقر خواهد شد تا نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور جهت پایش جنگل ها، منابع طبیعی و دوره های آموزشی در لرستان فعال شود.

وی گفت: علاوه بر همکاری با منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افرادی که برای پر کردن ساعات پروازی باید اجباری پرواز کنند یا آموزش خلبانی دارند می توانند از خدمات این پایگاه بهره مند شوند.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه ورزش و تفریح های هوایی از دیگر برنامه های این پایگاه در خرم آباد است ادامه داد: این ناوگان از نوع سنسا C۷۹R و با ظرفیت چهار نفر است.

پیش از این نیز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفته بود این هواپیما برای پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان و در جهت ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر می شود.

شیرزاد نجفی افزود: مقرر شده برای پایش جنگل‌های استان، حفاظت و پیشگیری از حریق، یک فروند هواپیما چهار نفره (پایپِر) در فرودگاه خرم‌آباد استقرار یابد.

وی اظهار داشت: مجوز۱۰۰ ساعت پرواز بر فراز عرصه‌های ملی اخذ  شده که با استقرار در فرودگاه خرم‌آباد در فصل حریق یاری رسان منابع طبیعی استان می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.