| کد خبر: 21275 |

در گفت و گو با پژمان ضیائیان، مجری تبلیغات در بزرگترین فرودگاه‌های کشور مطرح شد

غفلت برندها از تبلیغات فرودگاهی

تین نیوز | اجازه دهید مصاحبه را با معرفی کوتاهتان به عنوان مدیر یکی از موفقترین مجریان تبلیغات فرودگاهی در کشور آغاز کنیم؟
پژمان ضیائیان هستم، در سال 1345 در تهران متولد شده ام. فارغ التحصیل رشته عکاسی و مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی و انتشاراتی پژهان هستم.
 شرکت پژهان در چه گسترده و خدماتی در سطح کشور به کار مشغول است؟
موسسه پژهان خود را خانواده ای در گستردگی ایران می داند. زیرا تنوع فعالیت ها پیش بینی شده در این موسسه و علاقه ای که برای خدمت در مجموعه هست، افتخار این را کسب نموده تا در نقاط مختلف ایران بزرگ و عزیز منشاء فعالیتهای در حد توان و بضاعت باشیم.
پژهان در چندین زمینه فعالیت می کند، یکی از این زمینه ها تحقیقات بازار، مشاوره تبلیغاتی و کمپین نویسی تبلیغاتی است. در واقع قسمت تئوریک پیش نیاز تبلیغات یکی از خدمات این شرکت است.
در مجموعه پژهان فهرستی از لوگوهایی داریم که بسیار شناخته شده و معتبر هستند، اینها کار را با مشاوره با ما شروع کردند و خوشبختانه هنوز هم ما را به عنوان مشاور در کنار خود حفظ کرده اند که این امر به خاطر سلامتی است که در مجموعه وجود داشته است.
بخش دیگری که در مجموعه پژهان خیلی پررنگ است، بخش فرهنگی کار است، پژهان در حوزه فرهنگی ید طولایی دارد بخصوص در تصویرسازی کشور و انعکاس این تصاویر در میان مخاطبان عام و مجامع خاص مدیریتی.
ما انتشارات پژهان را داریم که کتاب های نفیس تصویری منتشر می کند و آرشیو بسیار کاملی از تصاویر میراثی، طبیعی و اجتماعی ایران از همه استان ها که این تصاویر علاوه بر تامین کتاب های تصویری، برای الصاق در فرودگاه های مختلف کشور، وزارتخانه ها و تعداد بسیار زیادی از سفارتخانه های خارج از کشور بکار گرفته شده اند. پژهان مدعی است به فرهنگ تصویری کشور در این حوزه بخصوص، بسیار کمک کرده است.
بخش دیگری از پژهان، فعالیت های تبلیغاتی است که در این زمینه صاحب رسانه است و تمرکزش را بر فرودگاه های کشور گذاشته است. ما خودمان را به عنوان یک مجموعه متخصص در تبلیغات فرودگاهی کشور مطرح کردیم و دارای رتبه بسیار بالایی در این زمینه هستیم.
در پنج سال گذشته، هر سال بدون استثنا، در حوزه کاری خود به خاطر سرویس ویژه ای که ارائه داده ایم، حائز نشان منتخب شده ایم.
پژهان پررنگ ترین تبلیغات را در فرودگاه های بزرگ کشور که شاخص ترین آنها فرودگاه امام است و فرودگاه مهرآباد به عنوان دو فرودگاه استراتژیک فوق مهم کشور از نظر تبلیغات انجام می دهد در حالی که از فرودگاه های مهم دیگر مانند قشم، کیش، تبریز، مشهد، شیراز و یزد که در بسته پیشنهادی ما گنجانده شده اند نیز غافل نشده ایم.
بخش دیگری را داریم که دارای کامل ترین تاسیسات عکسبرداری در کشور است و متخصص ترین تیم تصویربرداری در این بخش وجود دارد که این گروه خدمات مستندسازی در حد استانداردهای جهانی ارایه می‌دهد.
همچنین یکی از مواردی را که ما در موسسه پژهان لحاظ کرده ایم، بخش پیشنهادات اجرایی برای سرمایه گذاران مخاطب است. یعنی به نوبه خودمان در این گستره زمانی، یک سری مخاطبانی داریم که به ما اعتماد دارند، این مخاطبان با توان اجرایی بالا و یا توان مالی قابل توجهی دارند و به واسطه وجود پژهان که هر دو گروه به آن اعتماد داشتند، به هم مرتبط شدند. بنابراین ما در شرف ایجاد بخشی برای ارتباط سرمایه گذاران و مدیران اجرایی هستیم.
 وضعیت عمومی تبلیغات در فضای محیطی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگرچه سالهاست از اجرای تبلیغات در فضای محیطی برخی از شهرهای کشور می گذرد، اما باید پذیرفت که این حرفه و صنعت در حال طی کردن دوران رشد خود را و رسیدن به برومندی است . این رشد در دو مقوله جداگانه مسیر خود را سپری می کند. مسیر نخست ابزارهای فیزیکی و اجرایی است که هر روزه شاهد تحولات چشمگیری در آن هستیم، نوآوری های خلاقانه ای که پس از ابداع و آزمایش ، در چرخه واردات فرهنگی، به کشور ما می رسد و در خط بهره برداری قرار می گیرد و راه دیگر نیز ابتکار، دانش و توانمندی هنرمندانی است که در حوزه طراحی گرافیک محیطی مشغول به کار هستند که با قاطعیت می توان گفت که این گروه در زمره ایده پردازان بزرگ جهان قرار می گیرند . پیشرفت این هنر و ابتکارات و ابداعات هنرمندان خلاق این حوزه به گونه ایست که هر روز با رویداد تازه ای در هنر گرافیک تبلیغات روبرو هستیم . این امر هم در بحث طراحی و هم در بحث متن و محتوا بسیار امیدوار کننده است.
 مزیت های تبلیغات محیطی و رسانه‌ای نسبت به سایر انواع تبلیغات در چه مواردی است؟
می توان گفت که حضور تبلیغات در رسانه آخرین ذهنیتی است که از سوی مدیران تبلیغاتی عرضه شده است. جوامع امروزی که مردم آن با مسائل و موضوعات خاصی روبرو هستند علیرغم آنکه نیازمند جدی اطلاع رسانی اند متاًسفانه برای این امر فرصت لازم را در اختیار ندارند. لذا بخش عمده ای از این نیاز را تبلیغات محیطی و رسانه ای پوشش می دهند. زیرا در کلیدی ترین اوقات و زمان ها ، ذهن مخاطب خود را درگیر کرده و وظیفه خود را انجام می دهد. البته ناگفته نماند که به زعم بیشتر مدیران تبلیغاتی، هر نوع و شیوه در تبلیغ و اطلاع رسانی می تواند اطلاق رسانه به خود گیرد.
 تبلیغات فرودگاهی برای چه نوع برندها و کسب و کارها مناسب است؟
برای تبلیغات فرودگاهی نمی توان حد و مرزی قایل شد. فرودگاه مکانی با تجمعی کوچک از یک شهر است. شما در فرودگاه افرادی مختلف را چه به لحاظ سن و سال چه به لحاظ مراتب کاری و اداری و چه به لحاظ نیازهای اطلاع رسانی در اختیار دارید و چشم تمامی این افراد تیزبین و اندیشه آنان موشکافانه است. همانگونه که در محیط اجتماعی نشانه های از تبادلات فرهنگی وجود دارد. تبلیغات در فرودگاه نیز می تواند خود را با آن معیارها هماهنگ کند. البته بخشی تخصصی هم وجود دارد.
 توصیه شما به صاحبان برندها برای استفاده از فضاهای تبلیغی چگونه است؟
بحث تخصصی مورد اشاره بنده به این پرسش شما مرتبط می شود. فرودگاه ها دارای ویژگی های خاصی هستند که از جمله آن، رفت آمد مدیران و تصمیم گیرندگان در حوزه های مختلف اجتماع است. این افراد در فرصتی که در فرودگاه برایشان ایجاد می شود قطعاً نگاهی ویژه و حرفه ای به پیام های اطلاع رسانی اطراف خود دارند و این یک موقعیت استثنایی برای معرفی و عرضه خدمات است. تا در کنار نگاهی که بصورت عام و از طرف مردم عادی به کالاهای معرفی شده در تبلیغات فرودگاهی می شود. نگرشی تخصصی نیز متوجه این تبلیغات می شود و تلنگر یک اتفاق از همین نگاه نگرش شکل می گیرد. تلنگری که صاحبان برند به دنبال آن هستند و فضاهای تبلیغی فرودگاه نقش موثری در این میان دارند. 
 پژهان چند سال است که در این حوزه مشغول به کار است و چه سطحی از بازار تبلیغات محیط های فرودگاهی را به خود اختصاص داده است؟
اشاره شد که موسسه پژهان بیش از ربع قرن حضور پرافتخار در فضای فرهنگی و تبلیغاتی کشور دارد و تقریباً از سال های نخستین فعالیت خود به موضوع تبلیغات فرودگاهی نگاهی ویژه داشت. ابتکارات و نوآوری های مجموعه به گونه ای رقم خورد که بعد از فرودگاه بین المللی شیراز در اکثر فرودگاه های رده یک کشور در حوزه فعالیت موسسه قرار گرفت. در برخی از این فرودگاه ها، حضور اطلاع رسانی تبلیغاتی توسط موسسه پژهان شکل گرفته و ساختارسازی گردیده است. درحال حاضر موسسه پژهان به عنوان مجری انحصاری تبلیغات فضاهای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قشم، ماهشهر، اردبیل، ترمینال های 2 و 4 فرودگاه مهرآباد فعال است و در دیگر فرودگاه های کشور نیز به عنوان همکار با دیگر موسسات تبلیغاتی همکاری دارد.
 در چند کشور شعبه دارید و گستردگی خدماتتان چه حوزه هایی را پوشش می دهد؟
موسسه سه دفتر در تهران دارد. دفتر مرکزی ما در حدفاصل خیابان ولی عصر و جردن در بلوار اسفندیار است، دفتر دوم در فرودگاه مهرآباد و دفتر سوم در فرودگاه امام خمینی (ره) است. در شیراز هم سه دفتر داریم که کارهای آتلیه ای ، چاپ و صحافی در آنجا مستقر هستند. در دفتر یزد هم بخشی از کارهای فرهنگی و هنری انجام می شود. در قشم و کیش و ماهشهر هم دفتر داریم دفاتر برون مرزی موسسه در دو نقطه است یکی در دبی امارات و یک دفتر هم در لندن که دفتر لندن اطلاعات ما را بروز می کند و دفتر دبی هم مبادلات را انجام می دهد. 
 برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت دارم.
من هم از شما سپاسگزارم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.