| کد خبر: 21088 |

اجازه جذب فاینانس خارجی را نداریم

تین نیوز | با وجود اینکه شرکت هایی از کشورهای چین، مالزی،‌ فرانسه، آلمان و ترکیه برای سرمایه گذاری در ساخت ترمینال دو ابزار تمایل کرده‌اند اما چون در بودجه امسال وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه امام فاینانس پیش بینی نشده است بنابراین طبق قانون اجازه جذب سرمایه از طریق فاینانس را نداریم.
 
عضو هیات سه نفره مجری طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در طرح توسعه شهر فرودگاهی ابزار تمایل کرده‌اند، ‌ گفت: در حال حاضر ساخت ترمینال ۲ در اولویت قرار دارد که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و هزینه ساخت آن ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
حمید میرخانی  با بیان اینکه فعلا اجازه جذب فاینانس خارجی را نداریم، گفت: با وجود اینکه شرکت‌هایی از کشورهای چین، مالزی، ‌ فرانسه، آلمان و ترکیه برای سرمایه گذاری در ساخت ترمینال دو ابزار تمایل کرده‌اند اما چون در بودجه امسال وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه امام فاینانس پیش بینی نشده است بنابراین طبق قانون اجازه جذب سرمایه از طریق فاینانس را نداریم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر به سرمایه گذاران خارجی مجبوریم بگوییم که اجازه استفاده از فاینانس را نداریم و از طریق دیگری سرمایه گذاری می‌شود که البته انتخاب سرمایه گذاران نه از طریق مزایده و نه از طریق مناقصه خواهد بود. جدول ارزیابی‌ای تهیه و تدوین شده که فاکتورهای انتخاب شرکت بر‌تر در آن دیده شده است و براساس آن شرکت خارجی انتخاب می‌شود.
 
میرخانی با بیان اینکه مشخص نیست چه زمانی شرکت پیمانکار انتخاب شود، ‌گفت: ‌ قاعدتا شرکت سرمایه گذاری که انتخاب می‌شود از مزیت بهره برداری از ترمینال و استفاده از فضای تجاری و اخذ عوارض و موارد متعدد دیگر در بلند مدت را دارد اما تا شرایط بین المللی بهبود پیدا نکند، ‌نمی توان گفت چه زمانی شرکت خارجی انتخاب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 0

    آقا چرا اذهان عمومی را مشوش می کنید کجا ترمینال ۲ ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت داره آقای مهدس میرخانی هیچ گاه چنین اشتباهی نمی کنند ممکنه اشتباه تایپی باشه لطفا اصلاح کنید ۲۵۰ هزار متر مربع صحیح است

  • سرمایه گزار 0 0

    مرد مومن کدام عاقلی میاد تو این چاه ویل سرمایه گذاری کنه؟ می دانید تا حالا چند مجری طرح فرودگاه امام داشته این حداقل من ۱۲ تا از اینها را می شناسم این یعنی ثبات مدیریت یعنی جلب اعتماد سرمایه گذار یعنی وصول طلب آقای[…] از شکرت فرودگاه ها و یعنی پیشرفت کار!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • رضا 0 0

    سرمایه گزار عزیز به نکته مهمی اشاره داشتند، ثبات مدیریت. شما که به خوبی این ۱۲ نفر را می شناسند باید بهتر از بنده بدانند که دکتر شیرازیان(مجری طرح و عضو هیئت سه نفره اجرایی فعلی) و مهندس میرخانی(عضو هیئت سه نفره اجرایی فعلی) با دارا بودن بیشترین سابقه مدیریت در این پست(مجری طرح توسعه امام خمینی(ره)) از سال ۱۳۶۵ تا کنون که بالغ بر ۱۲ سال می باشد بهترین گزینه های ممکن به لحاظ تخصص و تجربه برای توسعه و پیشرفت شهر فرودگاهی امام خمینی می باشند که به لطف وزیر محترم راه و شهر سازی انتخاب شده اند.

  • مرتضی دانشجو 0 0

    دکتر شیرازیان واقعا متخصص و کارکشته است و قوانین و مقررات داخلی و خارجی را به خوبی می داند

  • سرمایه دار 0 0

    برادران عزیز تخصص کافی نیست بایستی پشت گیوه را بالا کشیده با اجرای اسانامه شهر فرودگاهی و انتزاع آن از شرکت فرودگاه های کشور برای انجام امور اقدام نمود تا حالا که فقط تعارف کردند. خروجی کارشان چه بوده؟ یک تور برای سرمایه گذاران منطقه بگذارند بیایند شاید این دختر دم بخت را پسندیدند!! فعلا درگیر این هستند که اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟ از یک جای کار بگیرید و شروع کنید فعلا که شرکت فرودگاها برای شهر فرودگاهی تدبیر می نماید ببینیم آینده چه می شود؟

  • اسماعیلی 0 0

    در جواب آقا رضای گل: پس این آقایون رو بهتر بشناسید. ۱ - اقای مهندس میر … در زمان ایشان دو دستگاه فینیشر بتون خارجی با زد و بند که میلیارد ها تومن قیمت داشت خریداری کردند و تا حالا یک متر بتون ریزی نشده و بالاخره بعنوان اقلام فرسوده فروختند و ایشان چند ماه … تشریف داشتند و. هنوز پرونده مفتوح است اقای دکتر شیرازیان: ایشان سابقه اجرائی زیادی ندارند و در دانشگاه چند واحد تدریس می کردند و مقیم امریکاست در زمان دکتر احمدی نژاد ایشان را دعوت بکار کردند و مجری فرودگاه امام در زمان دکتر بهبهانی بود و فقط هدف گذاری رو خوب بلده و طرح خوب میده ولی از اجرا خبری نیست این یکسال اخیر گویای همه چیزه چون غالب پروژه ها تعطیله و…البته خانم ایشان خانم مهندس صدیقی هم قائم مقام ایشان و همه کاره مجری طرحه که بیشتر مسئولیت سرمایه گذاری را داره

  • رضا 0 0

    آقای اسماعیلی عزیز(که مسلماً اسمتان نیز مستعار و با اهداف خاص می باشد.) لطفاً مرحمت فرموده اسناد و مدارکی را که بیش از ۲۲ سال در جیبتان دارید در اختیار دیوان محاسبات و مراجع قضایی قرار دهید تا سرنوشت این پرونده بیش از این معطل نماند. آقای عزیز امروز و پس از سپری شدن آن سال های تلخ مردم ایران با ریختن پی در پی تشت های رسوایی آن جماعت به خوبی در مورد ماهیت اهداف امثال شما که از راه این اتهام پراکنی ها می خواهند به نان و نوایی برسند آگاه شده اند.

  • رضا 0 0

    آقای اسماعیلی بهتر از گل، اتهام زدن هم آدابی داره عزیز جان. ۱ - با یه سرچ کوتاه میتوانستید مطلع شوید دو فینیشر نبوده و بنا بر گزارش دیوان محاسبات یک دستگاه بوده، که قیمتش هم میشده یک میلیارد تومان. ۲ - اگر ذره ای از حقیقت در تهمت هایتان وجود داشت می بایست پس از گذشت ۲۲ سال حداقل یک محکومیت یا محرومیت کوچک در پرونده ایشان قرار می گرفت که با توجه به انتخاب ایشان از سوی وزارت مسلما اینچنین نبوده است، و از طرفی با توجه با این نکته که ایشان آقا زاده هم نیستند پس اتهام اعمال نفوذ هم نمی توانید داشته باشید. ۳ - ایکاش پس از گذشت ۲۲ سال از این اتفاق بجای اتهام به این و آن یک نفر شجاعت پیدا میکرد حداقل یک دستگاه فینیشر بتن با تکنولوژی روز وارد این مجموعه میکرد تا همچنان محکوم به احداثباند با رویه آسفالتی(با تمام معایب آن) نباشیم. ۴ - و اما در خصوص دکتر شیرازیان احتمالا سابقه سه دوره مدیریت در پست مجری طرح توسعه فرودگاه امام و یا نمایندگی مجلس شورای اسلامی و سایر مدیریت های ایشان را جزو سوابق اجرایی به شمار نمی آورید. ۵ - آنگونه که تدریس در دانشگاه را پست می پندارید گویا از تحصیلات دانشگاهی بی بهره و از جایگاه والای استاد بی اطلاع می باشید. ۶ - آرزو میکنم روزی دولت جنایتکار امریکا اسامی و اطلاعات تمام آنهایی را که هر ساله در لاتاری گرین کارت امریکا در شرکت می کنند منتشر نماید تا ماهیت امسال شما که داشتن اقامت آن کشور را پست می شمارید مشخص و حضور دوباره سرمایه های انسانی خارج نشین را در کشور عزیزمان آنگونه که باید مغتنم شماریم. برای شما نیز آرزو می کنم در روز حساب، این دو عزیز از ظلمی که با بیان این اتهامات واهی بر ایشان روا داشته اید چشم پوشی نمایند، که البته از بزرگان جز این نیز انتظار نیست.