| کد خبر: 20805 |

فارس تنها استانی که سه فرودگاه بین المللی دارد

تین نیوز | استاندار فارس گفت: اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی ستم به کشور است.
 
محمد احمدی صبح دوشنبه در اولین کارگاه آموزشی علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر دستگاه های اجرایی به وظیفه های خودشان در خصوص مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کرده بودند امروز لازم نبود مقام معظم رهبری به این بحث وارد شوند.
 
وی افزود: کم توجه ای ما باعث ورود مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد شد و امروز نیز وظیفه همگان است که اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرایی کنیم.
 
استاندار فارس تصریح کرد: تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است که اگر به این رویکرد عمل کنیم می توانیم خیلی از موارد مانند خودکفایی و به دست گرفتن بازارهای جنوبی را داشته باشیم.
 
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل و داشته های استان فارس، گفت: ذخایر نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و... از داشته های امروز استان فارس است در حالیکه پیش از انقلاب استان فارس و شهر شیراز قطب سلامت و پزشکی کشور بود که این مهم باعث شده بود شیخ نشینان برای درمان به شیراز سفر کنند.
 
وی تاکید کرد: زمانیکه چنین پتانسیل هایی در استان فارس وجود دارد جای تعجب است که به چه دلیل همچنان با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم در حالیکه هر کدام از این پتانسیل ها باعث پیشرفت یک کشور می شود.
 
استاندار فارس یادآور شد: فارس در گذشته قطب الکترونیک بود اما پس از انقلاب به دلیل نفوذ برخی از مسئولین و نمایندگان قطب الکترونیک به استانهای دیگر کشور رفت و فارس با مشکلات مختلفی مواجه شد.
 
احمدی افزود: تمامی تلاش خود را انجام داده ایم که با حمایت وزرای دولت تدبیر و امید استان فارس مجدد به قطب الکترونیک کشور تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل با توجه به اینکه شیراز به راه آهن متصل است متاسفانه بن بست شده که در تلاشیم با اتصال به بوشهر و بندر عباس حمل و نقل ریلی را توسعه و مسیر ترانزیتی کامل ایجاد کنیم.
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی را باید توسعه دهیم، گفت: تنها استان کشور که سه فرودگاه بین المللی دارد فارس است و سه فرودگاه غیر فعال دیگر نیز داریم که باید کامل شود تا از این مسیر نیز بتوانیم افزایش مراودات اقتصادی را داشته باشیم.
 
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چالش های موجود در وضعیت اقتصادی استان فارس نیز گفت: عمده چالش استان فارس بیکاری است که رتبه پنجم کشور را داریم که 13.3 درصد آمار بیکاری استان است.
 
وی تاکید کرد: مشکل بی آبی دیگر چالش روبه رو است زیرا تمامی دشتهای فارس بیلان منفی دارد و اینکه به غیر از شیراز و مرودشت مابقی شهرستانهای فارس کشاورزی سنتی هستند.
 
استاندار فارس با اشاره به وضعیت بانکهای استان نیز گفت: بانکهای فارس پس از تهران و اصفهان بیشترین سرمایه را دارا هستند اما به دلایل مختلف در استانهای دیگر سرمایه گذاری می کنند.
 
احمدی یادآور شد: راه خروج از این بحران هایی که استان را در بر گرفته فعال کردن بخش خصوصی در فارس است و از آنجا که سرمایه داران فارسی در کشور های خلیج فارس فعال هستند و سرمایه های کلان نیز در اختیار دارند باید آنها را تشویق برای حضور در استان کرد.
 
وی افزود: تداوم عملیات کشف و استخراج نفت و گاز در جنوب استان فارس همچون لامرد لازم است.
 
استاندار فارس با بیان اینکه راه خروج از مشکل کم آبی، شیرین کردن آب دریا است، گفت: متاسفانه از منابع آبی خلیج فارس هیچگونه استفاده ای نمی کنیم در حالیکه کشورهای عربی از این منبع بزرگ بیشترین استفاده را انجام می دهند.
 
احمدی با بیان اینکه بسیج یک واقعیت است که بدون درگیر شدن در مسیر های اداری می تواند ناجی کشور باشد، گفت: بسیج سازندگی استان فارس سال گذشته پنج هزار شغل با اعتبار 40 میلیارد تومان ایجاد کرد و در سال جاری نیز اعلام آمادگی برای ایجاد 20 هزار شغال دارد که باید از این توان بهترین استفاده را داشته باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نظریه 0 0

    برادر گرامی آن فرودگاه هائی که می فرمائید مرز هوائی است و تعریف فرودگاه بین المللی چیز دیگری است در بین آنها فقط فرودگاه شیراز بین المللی است