| کد خبر: 207878 |

درخواست وام ۵۰ میلیارد دلاری ایرلاین‌های آمریکایی از دولت

شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای پرواز، از دولت این کشور ۵۰ میلیارد دلار وام و مساعده درخواست کردند.

تین نیوز

شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای پرواز، از دولت این کشور ۵۰ میلیارد دلار وام و مساعده درخواست کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، همزمان با همه گیر شدن ویروس خطرناک کرونا در جهان چند روز پیش ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که با وضع قانون جدیدی قصد دارد به مدت ۳۰ روز از ورود مسافران و اتباع خارجی که سابقه سفر به کشورهای اروپایی به مناطق درگیر کرونا داشتند و همچنین انتقال و انتشار بیشتر این ویروس به داخل مرزهای این کشور جلوگیری کند.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت timesleader منتشر شده است، خطوط هواپیمایی بزرگ در ایالات متحده آمریکا که تاکنون متحمل ضرر و زیان‌های گسترده‌ای شده‌اند،   از دولت این کشور به منظور استقامت و دوام آوردن در شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از افت شدید تقاضای مسافران برای سفرهای هوایی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، مبلغ ۵۰ میلیارد دلار وام و مساعده درخواست کرده‌اند تا بدین ترتیب از ورشکستگی و فروپاشی خود جلوگیری به عمل بیاورند.  

به گفته گروه تجاری نماینده خطوط هوایی آمریکا، ۲۵ میلیارد دلار از این میزان به صورت وام و ۲۵ میلیارد دلار دیگر به صورت مساعده درخواست شده است.

این گروه همچنین خواستار یک بسته حمایتی ۸ میلیارد دلاری برای هواپیماهای باری شده است. فرودگاهها نیز که هم اکنون تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، میزبان خیل عظیمی از هواپیماهای زمین گیر شده هستند، ۱۰ میلیارد دلار مساعدت فوری از سوی دولت آمریکا را تقاضا و درخواست کرده اند.  

گزارش ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ،  رئیس جمهور ایالات متحده نیز تاکنون از ارائه کمک و تسهیلات مالی حمایت کرده و وعده داده است که به منظور جلوگیری از ورشکستگی و فروپاشی ایرلاین ها مساعدت های فراوانی ارائه خواهد کرد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.