| کد خبر: 207499 |

خسارت مالی ایرلاین‌های داخلی در پی شیوع کرونا

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای حمایت از ایرلاین ها تا زمان مهار بیماری کرونا برنامه ویژه ای را تدارک ببیند، زیرا وضعیت شرکت های هواپیمایی به هیچ مطلوب نیست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای حمایت از ایرلاین ها تا زمان مهار بیماری کرونا برنامه ویژه ای را تدارک ببیند، زیرا وضعیت شرکت های هواپیمایی به هیچ مطلوب نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد انجمن شرکت های هواپیمایی درباره ضرر دو هزار میلیارد تومانی ایرلاین ها در دو هفته اخیر، گفت: متأسفانه شیوع بیماری کرونا تمام بخش های اقتصادی را نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه منطقه ای و بین المللی تحت تأثیر قرار داده و در شرایط کنونی ایرلاین های خارجی به دلیل کاهش چشمگیر مسافر دچار مشکلات اقتصادی شدیدی هستند.

خسارت مالی ایرلاین های داخلی به دلیل کاهش مسافرت های هوایی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان ایرلاین های داخلی نیز به دلیل کاهش مسافرت های هوایی دچار خسارت های مالی گسترده ای شده اند، البته این شرکت ها در سال های اخیر نیز به دلیل تحریم های آمریکا برای تأمین قطعات و تجهیزات دچار مشکل شدند، همچنین در این مدت افزایش قیمت بلیط هواپیما موجب کاهش استفاده مردم از پروازهای هوایی شد.

دولت باید از تمام شرکت های اقتصادی از جمله ایرلاین ها حمایت کند

وی گفت: در شرایط کنونی تمام کشورها به دنبال حمایت از شرکت های اقتصادی خود هستند تا این شرکت ها بتوانند تا زمان مهار بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه بدهند، بنابر این کشور ما نیز باید در راستای حمایت از شرکت های اقتصادی گام بردارد.

رضایی کوچی ادامه داد: حمل و نقل هوایی جزء بخش های استراتژیک اقتصاد کشور محسوب می شود و دولت و وزارت راه و شهرسازی باید در راستای تقویت و حمایت مالی از این حوزه حرکت کند، البته این مسئله به معنای عدم حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای خرد نیست.

وضعیت شرکت های هواپیمایی به هیچ مطلوب نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر می رسد که دولت باید برای حمایت از ایرلاین ها برنامه ویژه ای را تدارک ببیند، وضعیت شرکت های هواپیمایی به هیچ مطلوب نیست، از این رو دولت باید در قالب یارانه یا کمک های اعتباری برای تأمین تجهیزات از ایرلاین ها حمایت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.