| کد خبر: 204961 |

توقف پروژه هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توقف پروژه کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در این دانشگاه، گفت: پس از پرتاب ناموفق ماهواره "پیام" طراحی و ساخت ماهواره دوم را در دستور کار قرار داریم.

تین نیوز

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توقف پروژه کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در این دانشگاه، گفت: پس از پرتاب ناموفق ماهواره "پیام" طراحی و ساخت ماهواره دوم را در دستور کار قرار داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، دکتر احمد معتمدی امروز در هجدهمین کنفرانس ملی انجمن هوا و فضا که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تربیت نیروی انسانی و توسعه فناوری، افزود: این دانشگاه جزو اولین دانشگاه‌هایی بوده است  که به صورت مستقل اقدام به راه‌اندازی دانشکده هوا و فضا کرده است و اخیرا نیز دانشکده‌ها را در قالب پردیس‌های تخصصی در کنار یکدیگر قرار داده است.

وی ادامه داد: کنار هم قرار دادن دانشکده هوا و فضا و مکانیک و مهندسی دریا از جمله برنامه‌های ما بوده که این اصل موجب تقویت این حوزه‌ها شده است.

معتمدی با تاکید بر این که این دانشکده در بسیاری از پروژه‌های کلان ملی مشارکت داشته است، اظهار کرد: پروژه کلان طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰  نفره از جمله طرح‌های این دانشکده بوده است که متاسفانه دچار رکود شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه هوا و فضا، اظهار کرد: ماهواره "پیام یک" از جمله دستاوردهای ما بوده است که در طول ۱۱ سال محققان این دانشگاه بر روی آن فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به پرتاب ناموفق این ماهواره، خاطر نشان کرد: در صورتی‌که ماهواره‌بر در مدت چند ثانیه عملکرد بهتری داشت و اشکالاتی در پرتابگر ایجاد نمی‌شد، این ماهواره می‌توانست در مدار قرار گیرد.

معتمدی با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره دوم در این دانشگاه، خاطر نشان کرد: ماهواره دوم این دانشگاه سنجش از دور و با دقت یک متر است و از نظر فناوری در کلاس بالاتری نسبت به "پیام" خواهد بود.

وی، وزن این ماهواره را ۲۰۰ کیلوگرم دانست و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در مدت ۴ تا ۵ سال آینده این ماهواره آماده تحویل می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین بازنگری برنامه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه نام برد و گفت: امیدواریم با این اقدامات، برنامه‌های علمی برای کشور مثمرثمر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.