| کد خبر: 204898 |

تأثیر منفی شیوع کروناویروس بر خطوط هوایی آسیا

خطوط هوایی آسیا که پیش‌ از این با رقابت سختی روبه‌رو بودند در حال حاضر نیز به دلیل شیوع کروناویروس با آشفتگی بیشتری روبه‌رو شدند. این اوضاع مشابه زمان شیوع ویروس سارس ( SARS) در سال 2003 است.

تین نیوز

خطوط هوایی آسیا که پیش‌ از این با رقابت سختی روبه‌رو بودند در حال حاضر نیز به دلیل شیوع کروناویروس با آشفتگی بیشتری روبه‌رو شدند. این اوضاع مشابه زمان شیوع ویروس سارس ( SARS) در سال 2003 است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام ایژین نیوز، شیوع ابتلا به بیماری کرونا موجب ترس افراد و عدم سفر شده است.  

هفته گذشته خطوط هوایی ANA Holdings ژاپن از کاهش تعداد پروازهای خود خبر داد و علت آن را هشدار در مورد همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرده که در یک ماه گذشته در چین گسترش‌یافته و بیش از 7700 نفر را آلوده کرده است و 170 نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

ایچیرو فوکوزاوا، معاون رئیس اجرایی ANA، در کنفرانسی خبری گفت: "رزرو پروازها از چین به نصف کاهش‌یافته است."

وی اضافه کرد: میزان رزرو پرواز از ژاپن به چین نیز 40 درصد کاهش داشته است. با این‌ حال، این شرکت چشم‌انداز درآمدهای خود را بدون تغییر نگه‌داشته و گفته است که این وضعیت را تحت نظر دارد.

تحلیلگران پیش‌بینی کردند که میزان مسافران کاهش می‌یابد، زیرا مردم از ترس ابتلا به ویروس از تردد در فرودگاه‌های شلوغ  حتی برای سفرهای کاری خودداری می‌کنند.

به گفته پل یونگ، تحلیلگر هلدینگ گروه DBS سنگاپور، بیشترین آسیب بر شرکت‌های هواپیمایی، ایر چین، خطوط هوایی چین شرقی و هواپیمایی جنوبی چین خواهد بود.

اطلاعات وب‌سایت ردیابی پرواز Flightradar24 نشان می‌دهد که تقریبا 20 درصد پروازهای داخلی به دلیل محدودیت ورود و خروج از پکن به برخی شهرها لغو شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.