| کد خبر: 204549 |

هواپیمای حادثه‌دیده کاسپین به فرودگاه ماهشهر منتقل شد

هواپیمای شرکت کاسپین که روز گذشته از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده و باعث قطع راه ارتباطی ماهشهر - بندرامام خمینی و به عبارتی اهواز شده بود، بامداد امروز به فرودگاه ماهشهر منتقل شد.

تین نیوز

هواپیمای شرکت کاسپین که روز گذشته از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده و باعث قطع راه ارتباطی ماهشهر - بندرامام خمینی و به عبارتی اهواز شده بود، بامداد امروز به فرودگاه ماهشهر منتقل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پرواز شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین که صبح دوشنبه از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده بود ۱۳۵ مسافر داشت که خوشبختانه هیچیک از مسافران کاسپین آسیب ندیده‌اند و همگی در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شدند.

این هواپیما البته به علت سرعت بالا از محوطه فرودگاه خارج و به بلوار کنار فرودگاه رفت و باعث مسدود شدن جاده ارتباطی ماهشهر به بندرامام خمینی که مسیر اصلی ارتباطی ماهشهر با شهرهای آبادان و اهواز شد به همین دلیل تلاش برای جابه جا کردن لاشه هواپیما از همان ساعت‌های اولیه آغاز شد.

در نهایت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان صبح امروز گفت: محور ماهشهر - سربندر که صبح روز دوشنبه به دلیل خارج شدن هواپیما از باند مسدود شده بود، بازگشایی شد.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: صبح روز گذشته هواپیمای تهران - ماهشهر بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست، دچار حادثه شده و در کمربندی ماهشهر - سربندر در نزدیکی پل فرودگاه از باند خارج شد.

وی افزود: با به‌کارگیری تمامی امکانات دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان و استفاده از شن، بامداد امروز سه شنبه هواپیما از محور یاد شده خارج و در حال حاضر محور ماهشهر - سربندر برای تردد رانندگان باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گزارش اولیه سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به «خروج هواپیمای مسافربری شرکت کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر» آورده است: صبح دوشنبه ساعت ۰۶:۴۲ شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای بوئینگ ام دی ۸۸ از تهران به ماهشهر برنامه‌ریزی شده بود. پس از انجام هماهنگی‌های پرواز این هواپیما با ۱۳۶ مسافر و هشت خدمه پروازی در ساعت ۰۶:۴۲ از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و پس از حدود ۵۰ دقیقه پرواز و اوج گیری تا ارتفاع ۳۲ هزار پایی، آماده فروند در باند ۱۳ فرودگاه ماهشهر شد.

در این زمان هدایت پرواز به عهده خلبان بوده و پس از فرود در ساعت ۰۷:۳۶ به وقت محلی هواپیما از انتهای باند خارج شده و پس از برخورد با فنس حفاظتی از محیط فرودگاه خارج و در ابتدای بلوار اصلی ماهشهر به بندر امام خمینی در فاصله ۱۰۰ متری باند متوقف شده است.

تمامی ۱۴۴ سرنشین هواپیما در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شده و با اعلام وقوع سانحه از سوی واحد برج فرودگاه، تیم‌های امدادی در اسرع وقت در محل حادثه حضور یافته و اقدامات مقتضی صورت پذیرفته است و فقط به دو نفر سرنشین آسیب اندکی وارد شده که نیازمند به اقدامات پزشکی خاصی نبوده‌اند.

همچنین در بخشی از این گزارش با اشاره به بررسی وضعیت فرودگاه ماهشهر، اشاره شده مستندات اولیه، مصاحبه با خلبان و پرسنل فرودگاه جمع آوری شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش نهایی و تکمیلی این سانحه برابر آئین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی، مصوبه هیئت وزیران و همچنین استانداردهای ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو اعلام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.