| کد خبر: 203630 |

خطوط هوایی «فلای‌بی» انگلیس، نخستین قربانی برگزیت

خطوط هوایی «فلای‌بی» انگلیس تازه‌ترین شرکتی است که به دلیل ابهامات اقتصادی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و مشکلات مالی در مرز ورشکستگی قرار گرفته است.

تین نیوز

خطوط هوایی «فلای‌بی» انگلیس تازه‌ترین شرکتی است که به دلیل ابهامات اقتصادی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و مشکلات مالی در مرز ورشکستگی قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، گزارش‌ها حاکی است که مسئولان این شرکت برای فرار از بحران اقتصادی، در روزهای گذشته با مقامات دولت «بوریس جانسون» رایزنی کرده اما هنوز مشخص نیست که گفت‌وگوها به نتیجه رسیده و بتواند آینده حیات این شرکت را تضمین کند.

«فلای‌بی» سال گذشته هم بحران مشابهی را تجربه کرد که با پذیرش ۲.۲ میلیون پوند کمک مالی به کنسرسیومی تحت هدایت شرکت «ویرجین آتلانتیک» ملحق شد. این کنسرسیوم اینک برای پرداخت ۱۰۰ میلیون پوند کمک مالی اعلام آمادگی کرده اما با توجه به عمق مشکلات مالی «فلای‌بی» گفته می شود که این مبلغ همچنان کفاف نمی‌دهد.

این شرکت هواپیمایی که مقر آن در شهر «اگزتر» انگلیس قرار دارد سالانه ۸ میلیون مسافر را بین ۸۱ فرودگاه در سراسر انگلیس و اروپا جابه جا می کند. این شرکت اولین بار در سال ۱۹۷۹ تحت عنوان «جرسی یوروپین ایرویز» آغاز به کار کرد و چهار سال بعد به گروه «والکر استیل» واگذار شد.

«جرسی یوروپین ایرویز» در دهه ۹۰ میلادی رشد قابل توجهی را تجربه کرد و به همین خاطر سال ۲۰۰۰ میلادی به شرکت «بریتیش یوروپین» تغییر نام داد. سه سال بعد مقامات این شرکت نام «فلای‌بی» را انتخاب کردند که تاکنون تحت همین نام تجاری فعالیت کرده است.

«بن برادشو» نماینده مجلس از منطقه «اگزتر» می‌گوید که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و قوانین مالیاتی دولت خطوط هواپیمایی این کشور را دچار بحران‌های مالی کرده است. وی افزود: از دولت انتظار می رود که از طریق همکاری با مدیران فلای‌بی، آینده این شرکت را که به بلحاظ راهبردی حائز اهمیت است تضمین کند.

همچنین دبیر کل انجمن خلبانان انگلیس در بیانیه ای از بحران اقتصادی  فلای‌بی ابراز تاسف کرد و گفت طبق گزارش‌های دریافت شده، این شرکت در ایام تعطیلات پایان هفته (شنبه و یکشنبه) ورشکست شده است.

وی بر لزوم روشن شدن فوری آینده وضعیت تجاری این شرکت و برنامه دولت برای نجات آن تاکید کرد.

وضعیت اقتصادی و تجاری انگلیس بر اثر بن‌بست خروج این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌ بینی کرده که این کشور دچار رکود اقتصادی خواهد شد.

تاکنون بسیاری از شرکت های تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انگلیس تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند. همچنین اتاق بازرگانی انگلیس درباره خروج صدها شرکت خارجی از این کشور هشدار داده است.

شرکت هواپیمایی «فلای.بی.ام.آی» بهمن سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ورشکست شد. هشت ماه بعد غول گردشگری تامس کوک با ۱۷۸ سال قدمت، ۲۰ میلیون مشتری، ۱۰۵ هواپیما و ۲۰۰ هتل در ۱۶ کشور جهان و به فاصله‌ی کمی بزرگترین شرکت سازنده اتوبوس انگلیس موسوم به «رایت‌باس» ورشکست شدند.

انگلیس کمتر از سه هفته دیگر رسما از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و مرحله سوم مذاکرات دو طرف درباره آینده همکاری‌های تجاری آغاز خواهد شد. در حالی که انگلیس اصرار دارد این مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسد، اما اتحادیه اروپا مخالف و خواستار تمدید این زمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.