| کد خبر: 203359 |

وزیر علوم درگذشت تعدادی از دانش‌آموختگان را در سانحه هوایی تسلیت گفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، درگذشت تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور را در سانحه هوایی اوکراین تسلیت گفت.

تین نیوز

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، درگذشت تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور را در سانحه هوایی اوکراین تسلیت گفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در این پیام جان باختن تعدادی از هموطنان و جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور را در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است: سانحه دلخراش و تکان‌دهنده سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین که به جان باختن سرنشینان، جمعی از هموطنان و تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان عزیز دانشگاه‌های کشور منجر شد، موجی از تأثر خاطر و تألم قلبی را به همراه آورد و ملت شریف ایران را در سوگی عظیم فرو نشاند.  

وی در این پیام ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این عزیزان و همچنین جامعه علمی و دانشگاهی کشور از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو کرد.  

 پیام تسلیت معاون فرهنگی وزارت علوم

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هم با صدور پیامی نوشت: خبر جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری که در میان آنها تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان عزیز دانشگاه صنعتی شریف نیز حضور داشتند، موجب اندوه و تاثر فراوان شد.

غفاری در این پیام به خانواده های این عزیزان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض کرد و از قادر متعال برای جانباختگان غفران و رحمت واسعه خواهان شد.

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه (۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کییف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹نفر خدمه پروازی بوده که تمام سرنشینان آن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

سازمان هواپیمایی کشوری اسامی مسافران پرواز شماره ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراینی را اعلام کرد که بر اساس آن ۷۰ مرد، ۸۱ زن، ۱۵ کودک و یک نوزاد در این حادثه جان خود را از دست دادند.

در این سانحه هوایی، تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه های علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی شریف حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.