| کد خبر: 201239 |

تحول تجارت و گردشگری چابهار باساخت فرودگاه

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان از منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت این منطقه اجرایی می‌شود. این فاز در ۱۳هزار مترمربع زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال احداث خواهد شد.

تین نیوز

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان از منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت این منطقه اجرایی می‌شود. این فاز در ۱۳هزار مترمربع زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال احداث خواهد شد.

در حالی فاز اول عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی آغاز شده که این شهر قرار است در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث شود. براساس این گزارش، با راه‌اندازی این فرودگاه، چابهار به‌عنوان یک محور ترانزیتی از حمل و نقل هوایی، بندری، ریلی و جاده‌ای برخوردار خواهد شد و در واقع زنجیره حمل و نقل در منطقه آزاد چابهار که دارای موقعیت لجستیک مهمی است، تکمیل می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار اظهار کرد: در سند توسعه سواحل مکران همه موارد توسعه در نظر گرفته شده و سند جامعی تنظیم شده است. محمد اسلامی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه دارد و از کانون‌های مورد توجه سرمایه‌گذاری و گردشگری است و در آینده تمام زیرساخت‌های آن مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت فرودگاه در چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و موجب تسریع در توسعه سواحل مکران شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم گفت: ساخت و تکمیل فرودگاه در این منطقه تجارت را متحول و ورود مسافر، گردشگر و سرمایه گذار را تسهیل می‌کند. عبدالرحیم کردی با اشاره به گستردگی شهر فرودگاهی چابهار افزود: ساخت فرودگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار برنامه‌ریزی شده و در فاز نخست ترمینال مسافری آن در ۱۳ هزار مترمربع، چهار کیلومتر باند با عرض ۶۰ متر ساخته می‌شود. وی بیان کرد: ظرفیت ورود و خروج سالانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر با متوسط پنج پرواز داخلی و دو پرواز خارجی پیش بینی شده و قرار است در مدت ۲۴ ماه فاز نخست آن افتتاح و بهره برداری شود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه با تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شاهد افزایش اشتغال، تولید و توسعه خواهیم بود، تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان دارد و در آینده نیز نقش آن با تکمیل زیرساخت‌ها پررنگ‌تر خواهد شد. احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه سه دولت در گذشته برای ساخت فرودگاه چابهار تلاش کردند ولی موفق نشدند، اظهار کرد: ساخت این فرودگاه بین‌المللی شهرستان راهبردی چابهار را به مراکز ثروت و قدرت متصل می‌کند و می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نقش مهمی داشته باشد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.