| کد خبر: 20029 |

اساسنامه شهر فرودگاهی هنوز ابلاغ نشده است / بررسی موضوع در مجلس

تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هنوز اساسنامه شهر فرودگاهی ابلاغ نشده است، گفت: این موضوع در مجلس در حال بررسی است که در صورت ابلاغ طرح جدید فرودگاهی کار خود را آغاز می‌کند.
محمدعلی ایلخانی امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ برای پذیرش مسافران حج دو پرواز پهن‌پیکر آمادگی در فرودگاه امام وجود دارد و اگر چنانچه تعداد این پروازها افزایش یابد شرایط را مهیا کردیم که حجاج در خارج از سالن حجاج و در سالن مسافر اعزام و پذیرش شوند.
 
وی ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت پذیرش ایرباس 380 و هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت سالن فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: لازم است ارائه خدمات به مسافران افزایش یابد در این راستا برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.
 
ایلخانی بیان کرد:‌ پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره)‌ اغلب بین ساعات 10 شب تا 5 صبح است و در طول روز این فرودگاه ظرفیت خالی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که برخی از پروازها در این فرودگاه به‌روز منتقل شود و بعد از آن تدابیر ویژه‌ای در این‌باره خواهیم داشت.
 
ایلخانی با بیان اینکه امسال 20 هزار و 500 زائر حج تمتع از سالن حجاج فرودگاه امام اعزام پذیرش می‌شوند، بیان کرد: در صورت بروز تأخیرات پروازی از پروازهای حج تمتع، برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا ارائه خدمت به حجاج به بهترین وجه انجام شود.
 
وی یادآور شد: همچنین برای پروازهای حج عمره نیز که از فرودگاه امام انجام خواهد شد برنامه‌ریزی انجام شده است بدین ترتیب که برخی از این پروازها در پایانه مسافری انجام شده و حجاج اعزام می‌شوند.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: همچنین برای برگشت حجاج عمره نیز ترمینال در نظر گرفته‌ایم تا حجاج بار خود را همین‌جا تحویل بگیرند.
 
وی تأکید کرد: البته بار حجاج تمتع که از فرودگاه امام اعزام می‌شوند برای حجاج تهرانی تا 24 ساعت بعد و حجاج پنج شهرستان دیگر حداکثر تا 48 ساعت به صورت رایگان به درب منزلشان تحویل می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره اساسنامه شهر فرودگاهی توضیح داد: هنوز اساسنامه شهر فرودگاهی ابلاغ نشده است اما این مورد در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است.
 
وی یادآور شد: در صورت اتمام بررسی‌های کمیسیون تلفیق و ابلاغ اساسنامه شهر فرودگاهی فعالیت خود را برای ادامه عملیات لازم آغاز می‌کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پسر خاله سهراب 0 0

    اولا خدا به زائران امسال رحم کند الان یک نامه که می فرستیم با شک و تردید به دست گیرنده می رسد وای به روزی که قرار است آب زمزم و نوشابه زائرین و سایر بار انها که با تمامی بار های بین المللی متفاوت است با پست بدست مردم برسد تازه اگر نگویند بدلیل کسر تمبر به ارسال کننده عودت مکی گردد انشاالله داستان کاسه ماست و دوغ درست کردن با آب دریا نباشد که اگر بشود چی می شود ثانیا عزیزان فرودگاهی آیا با توجه به عدم حضور گمرک در مهرآباد چگونه پرواز های ورودی می توانند از مهرآباد بعنوان آلترنیت استفاده نمایند بهتر نبود حداقل در عملیات حج پل های پشت سر را خراب نمی کردید ثالثا این اساسنامه شهر فرودگاهی هم شده همانند نوش دارو که بعد از مرگ سهراب می رسد چند صباحی در هیئت دولت گیر بود بعدذ در شورای محترم نگهبان و بعد از تصویب در کوچه و پس کوچه های مجلس برادر جان بوی نخود سیاه می آید اگر این اساسنامه البته جنازه اش واصل شد باید فرودگاه امام بار عام بدهد و گوسفند قربانی کند فکر می کنم به دولت تدبیر و امید قد ندهد آب را گل نکنید؟ خدا بیامرزد سهراب سپهری را!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • کارشناس هوانوردی 0 0

    با سلام ضمن عرض خداقوت به خدمت عزیزان و سروران صنعت، یادآوری فنی - تخصصی می کنم که فرودگاه امام با باند پروازی فعلی(N۱) ظرفیت پذیرش هواپیمای ایرباس ۳۸۰ را نداشته که قرار است این نقیصه در باند جنوبی فرودگاه(S۱) رفع شود. اگرچه طراحی باند جنوبی بر همین اساس است اما عملیات اجرایی آن در مرحله حدوداً ۶۰ درصد تقریباً متوقف است که دلیلش عمدتاً باید کسری بودجه و عدم حمایت های مالی باشد. افسوس که وقتی از بزرگی و عظمت فرودگاه امام صحبت می کنیم به اراضی وسیع ۱۴ هزار هکتاری آن افتخار و اکتفا میشود و همین. در رهگذر توسعه این فرودگاه، هیچ مقام مسئولی به طور جدی و دلسوزانه دغدغه جا ماندن از حضور در رقابت ها و کسب سهم از بازارهای منطقه ای و بین المللی صنعت حمل و نقل هوایی را ندارد و یاد گرفته ایم مثل همیشه یک مقصر پیدا کنیم و ما نیز در زمره درد دل کنندگان قرار بگیریم حتی اگر همه اختیارات برای اتخاذ یک تصمیم نجات بخش نزد ما باشد. منظور بنده دقیقاً سیاستها و عملکرد وزارت راه و شهر سازی برای صنعت حمل و نقل هوایی است. آقای وزیر! اگر فرودگاه امام و مسائل حل نشده آن در سیستم حمل ونقل برای شما جایگاهی ندارد و همیشه گرفتار مسکن مهر هستید که تکلیف روشن است! و اگر دارد فقط بفرمایید تا اذهان کارشناسان و مردم شریف روشن شود که تاکنون چه تصمیم مؤثر و اقدام ویژه ای برای توسعه ی این فرودگاه داشته اید؟!! آیا تغییرات مدیریتی و انتصابهای جدید فاقد استراتژی و برنامه اجرایی راه حل نهایی برای حل مسائل صنعت است؟ یادتان باشد امروز فرصت در اختیار شماست، فردا شما نیز مثل همه ما از منتقدین نباشید!!

  • رضا 0 0

    کارشناس هوانوردی عزیز ۱ - با توجه به محل خدمتتان مسلما شما بهتر از بنده در جریان این نکته هستید که باند N۱ تا کنون بارها پذیرای هواپیمای پهن پیکر ایرباس A۳۸۰ بوده و در آینده نیز در صورت وجود تقاضا قابلیت فرود این هواپیمای پهن پیکر را دارا می باشد که به سبب محدود بودن این نوع پرواز در وضعیت فعلی صنعت هوایی کشور باند مذکور محدودیتی را ایجاد نمی نماید. ۲ - اشاره ای نیز به مقامات دلسوز داشتید پس باید بهتر از بنده بدانید که در دولت و مدیریت قبلی چه نوع برخوردی با نتایج مهندسی ارزش در خصوص تعیین نوع روسازی باند S۱ گرفته شده است. ۳ - شما که کارشناس هوانوردی هستید و آقای وزیر را به تغییرات مدیریتی و انتصابهای جدید فاقد استراتژی و برنامه اجرایی متهم می نمایید لطفاً برای نمونه یک نفر را معرفی بفرمایید که به لحاظ تخصص علمی و تجربی از مدیران فعلی مجری طرح در رده بالاتری قرار داشته باشد. ۴ - لازم به ذکر است مدیریت قبلی مجری طرح که هیچگونه تخصص علمی و اجرایی در زمینه فرودگاهی نداشتند حتی در رشته تخصصی خود(راه آهن) نیز به سبب نداشتن اختیار کافی با قبول اجرای خط مترو فرودگاه بر روی زمین خسارتی جبران ناپذیر به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) وارد نموده اند.

  • کارشناس هوانوردی 0 0

    رضای عزیز سلام اولاً تاکنون هیچ هواپیمای A۳۸۰ در فرودگاه امام فرود نداشته است. اگر شما تاریخی از یک پرواز نمونه این نوع هواپیما در فرودگاه امام دارید لطفاً ذکر کنید. فعلاً تنها متقاضی پرواز این نوع هواپیما برای فرودگاه امام، هواپیمایی امارات می باشد. جهت اطلاع شما از نظر ضوابط ایکائو هنوز مجوزی یا دستورلعمل خاصی برای نشست و برخاست A۳۸۰ در باندهای با عرض ۴۵ متر صادر نشده ولی اخیراً IATA و شرکت ایرباس رأساً دستورالعملی در این رابطه صادر و پذیرفته اند که این نوع هواپیما در باندهای با عرض ۴۵ متر و شولدر ۵/۷ متر در هر طرف با pcn لازمه بتوانند پرواز کنند که قرار است با تصویب و پذیرش این دستورالعمل توسط سازمان هواپیمایی کشوری از ماههای آینده این پرواز در فرودگاه امام عملیات داشته باشد. در مورد سایر مباحثبرای فرودگاه امام بهتر است با امید به آینده ای روشن منتظر تصمیمات و اتفاقات بمانیم. تجارب گذشته و چالشهای موجود نشان می دهند که مسئولین محترم کشور در حال ترسیم نقشه راه روشنی برای این فرودگاه نمی باشند. به امید موفقیت

  • رضا 0 0

    کارشناس هوانوردی عزیز سلام خوشبختانه صبر و تحمل زیادی لازم نیست و امروز شخصاً می توانید اولین فرود رسمی هواپیمای پهن پیکر A۳۸۰ را بر روی باند ۴۵ متری فرودگاه امام شاهد باشید.