| کد خبر: 195448 |

◄ اولین جشنواره ملی پرواز آزاد ایران برگزار شد

اولین جشنواره ملی پرواز آزاد ایران به همت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد.

تین نیوز

اولین جشنواره ملی پرواز آزاد ایران به همت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، این جشنواره از دو سال گذشته با آموزش استادید و آموزش دانش آموزان در نقاط مختلف کشور فعالیت خود را آغاز کرد و توانست پس از برگزاری مرحله انتخابی در استان‌ها، نفرات برتر را به مرحله نهایی و کشوری جشنواره ملی پرواز آزاد ایران معرفی کند.

در این جشنواره 70 نفر از استان‌های تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان، مازندران و چهار محال و بختیاری حضور داشتند و هر شرکت‌کننده در 3 مرحله اقدام به ثبت رکورد کردند که در پایان مسابقات فاطمه خدامی، احمد عتیقی و نیاش السادات موسویان به ترتیب مقام اول تا سوم اولین جشنواره ملی پرواز آزاد ایران را کسب کردند.

در ابتدای مراسم اختتامیه علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری گفت: این واحد دانشگاهی به‌عنوان قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده است و تمام توان خود را در راستای شناسایی چالش‌ها و معضلات کشور به کار گرفته و در صدد ایجاد تحولاتی در نظام آموزشی، اجرایی و سیاست‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل است.

شهابی با حمایت از برگزاری این مدل از مسابقات، نقش خانواده‌ها را در مدیریت و شناسایی خلاقیت‌های فرزندان را کلیدی ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد با تمام تلاش خود را برای حمایت بیشتر از خلاقیت‌های دانش آموزان کشور انجام خواهد داد و در بتواند این دوره از مسابقات را در سایر حوزه‌های حمل‌ونقلی (جاده‌ای،ریلی و دریایی) را نیز میزبانی کند.

در ادامه  سجاد راستی دبیر جشنواره ملی پرواز آزاد ایران (جمپا) بیان کرد: این جشنواره با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه جهت ادامه تحصیل در رشته‌های هوافضا و هوانوردی، کشف و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، تلفیق کار عملی، تئوری و علمی، ترویج و گسترش ورزش هوانوردی، ایده‌پردازی و حمایت از ساخت محصولات مرتبط با فناوری هوانوردی، انتخاب منتخبین کشوری جهت حضور در اردو  به‌منظور راهیابی به مسابقات بین‌المللی و جهانی، تشکیل باشگاه‌های دانش‌آموزی به سرپرستی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور، تقویت بنیه علمی و دخیل کردن دانش آموزان در زمینه‌های هوافضا و هوانوردی، ایجاد فضای رقابتی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر در زمینه هوانوردی و هوافضای کشور برگزار شد.

 

2

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.