| کد خبر: 193778 |

◄ گردش مالی تعمیر و نگهداری هواپیما: سالانه 60 میلیارد دلار

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: ارزش مالی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما سالانه ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

تین نیوز

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: ارزش مالی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما سالانه ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش تین نیوز، علی وحدت در مراسم رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما به حضور ۴۵۰  نفر از علاقه‌مندان، ۲۵ شرکت فعال و ۱۰ سازمان دولتی در رویداد اشاره کرد و گفت: ما در قالب رویدادهای معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌ها را در کنار یکدیگر قرار دادیم تا همکاری‌های لازم میان شرکت‌ها ایجاد شود.

او در ادامه حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما را یک حوزه چندوجهی دانست و افزود: در برخی از موارد شاهدیم دو تا چند برابر یک هواپیما صرف هزینه تعمیر و نگهداری می‌شود که بر اساس آن ارزش مالی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما سالانه ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

وحدت گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در تلاش است تا از همه امکانات خود برای توسعه بخش تعمیر و نگهداری هواپیماها استفاده کند.

آرش خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه این رویداد به تحریم‌های صنعت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: دامنه تحریم، تنها محدود به صنعت هوایی نیست و از سوی دیگر ما نمی‌توانیم برای توسعه صنعت هوایی دور خود را خط بکشیم؛ صنعت هواپیمایی در گرو تعاملات بین‌المللی است.

وی در ادامه  افزود: ما در برنامه راهبردی صنعت هوانوردی که در حال تدوین است دو شاخص «همکاری بین‌المللی و یا انزوا» «اقتصاد سنتی یا دانش‌بنیان» را ترسیم کرده‌ایم این در حالی است که اگر ما در صنعت هوایی حتی اگر به تعاملات مؤثر بین‌المللی دست یابیم، ولی اقتصاد کشور اقتصاد دانش‌بنیان نباشد، به توسعه و پیشرفت دست پیدا نخواهیم کرد.

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمای کشوری دست یافتن به توسعه پایدار در صنعت هوایی را در گرو اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش حداکثری برای ایجاد تعاملات بین‌المللی از اهداف صنعت هواپیمایی کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.