| کد خبر: 18532 |

واکنش سازمان هواپیمایی نسبت به یک گزارش

تین نیوز | سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار یک گزارش توضیحاتی ارائه کرده است.
 
سازمان هواپیمایی کشوری درباره گزارش " ناگفته‌ای سرنوشت‌ساز از سقوط ایران 140 " توضیحاتی بدین شرح ارائه کرده است: " بالغ بر چند سال است که امضای دو تفاهم‌نامه تعمیرات و انتقال تکنولوژی در حوزه هواپیماهای ایران 140 مدنظر، مورد درخواست و پیگیری این سازمان بوده که طرف اوکراینی تاکنون به بهانه بررسی کارشناسی از امضای آن امتناع کرده است.
 
در مقابل تنها درخواست هیات اوکراینی به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین که در اوایل تیرماه سال جاری به تهران سفر کرده بود، امضای تفاهم‌نامه حمل‌ونقل هوایی با هدف افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آن کشور به تهران برای انتقال مسافران ایرانی نه به مقصد اوکراین، بلکه به مقاصد ماوراء بوده که شرط اساسی مطرح شده از جانب طرف ایرانی برای امضای این تفاهم‌نامه و ارائه‌ چنین امتیازی البته به صورت متقابل، امضای همزمان دو سند همکاری فوق‌الذکر معطل مانده دیگر در خصوص تعمیرات و انتقال تکنولوژی توسط طرف اوکراینی بود.
 
سازمان هواپیمایی کشوری نه تنها از امضای تفاهم‌نامه تعمیرات و انتقال تکنولوژی امتناع نکرده بلکه امضای این تفاهمات را شرط اولیه و اساسی برای توسعه روابط بین دو کشور در حوزه افزایش پروازها قرار داده است.
 
لازم به ذکر است که در کلیه‌ مراحل مذاکره نمایندگان وزارت امور خارجه حضور داشتند که صحت و سقم این ادعا علاوه بر اسناد موجود، از طریق وزارت مذکور نیز قابل استعلام است.
 
در خصصو ارائه‌ مجوز پروازهای بین‌المللی به شرکت‌های خارجی، ذکر این نکته ضروری است که تعداد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی کاملا منطبق با موافقت‌نامه‌های بین‌المللی منعقده میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌ها است که با مجوز اولیه مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و همچنین در حضور و نظارت نمایندگان وزارت امور خارجه و در مواردی نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی منعقد می‌شود.
 
یکی از مهم‌ترین نکات مدنظر در امضای این تفاهم‌نامه‌ها در نظر گرفتن مصالح شرکت‌های هواپیمایی داخلی در رقابت با شرکت‌های خارجی است که سازمان تاکنون در این خصوص از رعایت مصالح ملی و منافع شرکت‌های داخلی تاکنون گامی عقب ننشسته است".

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دلسوز 0 0

    اگر امضای این تفاهم نامه در اکراین انجام می شد حتما تا الان امضا شده بود. یک نکته بسیار مهم: مدیر کل دفتر طراحی و ساخت سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون بیش از[…] روز ماموریت فقط از جانب این پروژه به کشور اکراین مسافرت داشته است. حساب کنید هزینه این مسافرتها را که روزانه با احتساب حق ماموریت و هزینه هتل و ناهار و شام و پول بلیط روزانه حداقل ۳۰۰ دلار می باشد. می توانید این آمار را از[…] سازمان هواپیمایی اخذ نمایید.