| کد خبر: 183669 |

تخصیص بودجه 500میلیارد ریالی به فرودگاه قم

پیشرفت فیزیکی60 درصدی مترو، اختصاص 500 میلیارد ریال برای فرودگاه قم و تصویب بودجه شهرداری قم از مهمترین رویدادهای هفته گذشته مربوط به حمل‌ونقل در این استان هستند.

تین نیوز

پیشرفت فیزیکی60 درصدی مترو، اختصاص 500 میلیارد ریال برای فرودگاه قم و تصویب بودجه شهرداری قم از مهمترین رویدادهای هفته گذشته مربوط به حمل‌ونقل در این استان هستند.

پیشرفت 60 درصدی ساخت متروی قم

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: مترو قم دربخش ساختمانی حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واگن مورد نیاز برای این طرح تامین خواهد شد.

علیرضا قاری قرآن هفته گذشته در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فنی، بنا بود که امسال فاز نخست خط یک مترو در 2 ایستگاه آماده شود که مساله تحریم عاملی برای تعویق این پروژه بود.

وی تاکید کرد: راهبرد ما در حد امکان این است که به سوی تولید داخلی برویم تا هم در راستای اقتصاد مقاومتی و هم تقویت تولید داخلی گام برداریم و نیز از وابستگی خود به خارج از کشور بکاهیم. قاری قرآن در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تلاش و کوشش می کنیم تا طرح های عمرانی و ترافیکی شهرداری قم در زمان‌ بندی انجام ‌شده به بهره‌ برداری برسد.

اختصاص 500 میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فرودگاه حق طبیعی این استان است گفت: با پیگیریهای صورت گرفته 500 میلیارد ریال برای فرودگاه قم اعتبار تخصیص یافته است.

احمد امیرآبادی فراهانی هفته گذشته در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در صحن علنی این شورا افزود: برای احداث فرودگاه قم، بانکی اعلام آمادگی کرده است که باید همه مسئولان استان نسبت به رفع معارضین این طرح به منظور فعال شدن فرودگاه قم کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ،گفت: خرید اتوبوس هفته آینده در شورای اقتصاد مورد بررسی می شود که با نهایی شدن آن امیدواریم تا پیش از پایان سال 100 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گردد.

تصویب بودجه 21 هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری در سال 98

اعضای شورای اسلامی شهر قم هفته گذشته در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا، بودجه 21 هزار و 640 میلیارد ریالی سال 98 شهرداری را به تصویب رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با بیان اینکه این بودجه در 43 جلسه با صرف 744 نفر ساعت کار کارشناسی در شورای شهر قم مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: لایحه بودجه سال 98 پیشنهادی شهرداری به لحاظ درآمد و هزینه 23 هزار و 500 بود که رقم این لایحه توسط اعضای شورای شهر قم 21 هزار و 640 میلیارد ریال نهایی شد.

عبدالله جلالی با بیان اینکه نسبت هزینه عمرانی به جاری در این لایحه 80 به 20 درصد است گفت: چهار هزار و 370 میلیارد ریال هزینه جاری و 17 هزار و 260 میلیارد ریال بودجه هزینه های عمرانی است.

وی افزود: این لایحه در چهار فصل و 20 ماده در قالب 9 برنامه و 728 طرح تدوین شده که در این لایحه 11 برنامه راهبردی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.