| کد خبر: 182708 |

◄ افزایش بالگردهای هلال احمر تا پایان امسال به ۲۷ فروند

اکنون در کشور ۶۰۰ پایگاه امدادی هلال‌احمر داریم که از این تعداد ۵۰ پایگاه کوهستانی، ۱۲ پایگاه دریایی و بقیه پایگاه جاده‌ای بوده که در حوادث مختلف نیز فعال هستند.

تین نیوز

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان امسال بالگردهای امدادی هلال احمر به ۲۷ بالگرد افزایش می یابد.

به گزارشتین‌نیوز به نقل از  ایسنا، علی‌اصغر پیوندی در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهارکرد: اکنون در کشور ۶۰۰ پایگاه امدادی هلال‌احمر داریم که از این تعداد ۵۰ پایگاه کوهستانی، ۱۲ پایگاه دریایی و بقیه پایگاه جاده‌ای بوده که در حوادث مختلف نیز فعال هستند.

وی اظهارکرد: هم‌چنین در کل کشور ۲۴ بالگرد داریم و این در حالی است که برخی استان‌ها به دلیل وسعت و یا شرایط خاص توپوگرافی به دو بالگرد نیاز دارند.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری سه بالگرد به ناوگان هوایی هلال احمر کشور اضافه کنیم و این کمبود نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در همه استانها وجود دارد.

پیوندی تصریح کرد: ارتقای سیستم‌ها در این بخش نیازمند کار مشارکتی است و باید خیرین و مردم و مسئولان استانی و کشوری چه در مرکز و چه در استان تلاش کنند و ما امیدواریم که با برنامه‌ریزی و کمک دولت و مجلس بتوانیم پایگاه‌های هلال‌احمر را در کشور فزایش دهیم.

وی ادامه داد: حادثه خبر نمی‌کند و کشور ما کشور حادثه‌خیزی است و همیشه باید آماده باشیم و با توسعه امکانات و پایگاه‌ها بهترین پاسخ در اولین ساعات در یک حادثه رقم می‌خورد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همچنین با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای یاسوج اضافه کرد: از همه خانواده‌ها تشکر کنیم برای صبوری و همراهی فداکارانه‌ای که داشتند و ما قدردان آن‌ها و همه کسانی هستیم که تلاش کردند، مدیران استانی و همه عزیزان در خارج و داخل استان و امدادگران و کوهنوردان و همه که آمدند و در ۱۲۸ روز تلاش برای جستجوی پیکرها تلاش کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.