| کد خبر: 181680 |

ژاپن 38 فروند بوئینگ و ایرباس جدید خرید

شرکت هواپیمایی آل‌نیپون ایرویز ژاپن به‌عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین این کشور، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد ۳۰ فروند هواپیما از بوئینگ و ۱۸ فروند نیز ایرباس سفارش داده و خریداری کند.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپن به‌عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین این کشور، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد ۳۰ فروند هواپیما از بوئینگ و ۱۸ فروند نیز ایرباس سفارش داده و خریداری کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  از آنجایی که بازار منطقه شرق آسیا همواره یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای خرید و فروش هواپیما بوده و طبق تازه‌ترین گزارشی که انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) از ترافیک هوایی و حجم مسافرت‌های هوایی در مناطق مختلف جهان داده است، ترافیک هوایی شرق آسیا و اقیانوسیه در دو دهه آینده به سه برابر میزان کنونی خود خواهد رسید.

این برآوردها حاکی از آن است که ایرلاین‌های فعال در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه با توجه به آن‌که ترافیک هوایی در دو دهه آینده سه برابر می‌شود، تعداد ۱۴ هزار و ۴۵۰ فروند هواپیما نیاز خواهند داشت که این رقم می‌تواند درآمد هنگفت و عظیمی را برای غول‌های هواپیماسازی در جهان به ارمغان بیاورد.

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رویترز، شرکت هواپیمایی آل‌نیپون ایرویز ژاپن که به اختصار آنا (ANA) نامیده می‌شود، تصمیم گرفته است که به منظور نوسازی ناوگان هوایی خود ، ۳۸ فروند هواپیمای جدید را به ارزش ۴.۳۳ میلیارد دلار از غول‌های هواپیماسازی جهان یعنی شرکت‌های بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی سفارش داده و خریداری کند.

این ایرلاین ژاپنی هم زمان با اعلام رشد ۱۱ درصدی در درآمدزایی خود، هم‌چنین خاطرنشان کرده است که قصد دارد با سرمایه گذاری ۹۵ میلیون دلاری و خرید ۹.۵ درصد از سهام یک ایرلاین فیلیپینی، قدرت و درآمدزایی خود را در منطقه شرق آسیا افزایش دهد و بدین ترتیب به موفقیت و دستاوردهای بیش‌تری دست یابد.

طبق این گزارش‌های منتشر شده، شرکت هواپیمایی آنا ژاپن با اختصاص ۲.۳ میلیارد دلار، ۲۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس و ۱.۹۹ میلیارد دلار، ۱۸ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰ neo سفارش داده و خریداری کرده است. این ایرلاین هم‌چنین اعلام کرده است که قصد دارد ۱۰ فروند هواپیمای غول پیکر و پهن پیکر بوئینگ ۷۳۷ ماکس دیگر را از شرکت بوئینگ سفارش دهد و بدین ترتیب تعداد سفارشات خود را به عدد ۳۸ فروند جت برساند.

بدون شک، این رقم بالای سفارشات در خرید هواپیما موجب خواهد شد که شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ نیز در رقم خرید با این ایرلاین ژاپنی راه آمده و تخفیف‌های قابل توجهی را به آن بدهند.

شرکت هواپیمایی آل‌نیپون ایرویز ژاپن که به اختصار آنا ( ANA) نامیده می‌شود، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ایرلاین این کشور محسوب می‌شود که از سال ۱۹۵۲ میلادی تاکنون به مقاصد بین‌المللی متعددی در جهان سفر کرده و سالانه میلیون‌ها نفر مسافر را از کشورهای مختلف جابه‌جا می‌کند. این ایرلاین هم‌چنین نخستین خط هوایی بود که پیشرفته‌ترین هواپیمای شرکت بوئینگ یعنی مدل ۷۸۷ را خریداری کرد و در خطوط هوایی خود به کار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.