| کد خبر: 179571 |

◄ هیچ محدودیتی برای واردات هواپیما وجود ندارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تقاضا برای ارسال نفت به ژاپن در قبال هواپیما خبر داد و تنها پیش شرط واردات هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی را استاندارد بودن اعلام کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تقاضا برای ارسال  نفت به ژاپن در قبال هواپیما خبر داد و تنها پیش شرط واردات هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی را استاندارد بودن اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، علی عابدزاده گفت: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ محدودیتی برای واردات هواپیما از سوی شرکت‌ها نداریم و چنان‌چه خرید هواپیمایی برای آن‌ها اقتصادی باشد، مجازند آن را وارد کنند.

او درباره فروش نفت در برابر هواپیما به  ژاپن گفت: این موضوع در جریان نیست و ما درخواستی از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای خرید میتسوبیشی نداشته‌ایم؛ اما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با طرف‌های خارجی خود مذاکره کرده و خریداری کنند ولی قبل از خرید، به لحاظ برخی استانداردها باید سازمان هواپیمایی کشوری نوع هواپیما را تأیید کند.

این مقام مسئول به لغو فروش بوئینگ به ایران از طرف آمریکا اشاره کرد و گفت:  دو قرارداد خرید ایرباس و ای‌تی‌آر لغو نشده و اروپایی‌ها آن را معلق کرده‌اند.

عابدزاده تصریح کرد: ایرباس محصولی است که بیشتر اروپایی است و کشورهای اروپایی به خاطر منافع خود به دنبال آن هستند تا مجوز فروش ایرباس و ای تی آر به ایران را دریافت کنند.

او تاکید کرد شکایت شرکت‌های هواپیمایی ما همواره به قوت خود باقی است، طرف مقابل ما که آمریکا است، به کنوانسیون شیکاگو پایبند نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: کنوانسیون شیکاگو بر این مبنا است که ارتباط میان ملل باقی باشد؛ اما دولت آمریکا مانع ارتباط میان ایران با سایر ملل شده است؛ پس طبیعی است که همه شرکت‌های هواپیمایی ایران از آمریکا می‌توانند شکایت کنند.

عابدزاده افزود: در قراردادهای خرید هواپیما هم موضوع شکایت از طرف مقابل، پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.