| کد خبر: 17912 |

هواپیما مردنی ست

تین نیوز | با راه اندازی نخستین خط تولید هواپیماهای پهن پیکر، کشور از واردات هواپیما بی نیاز شد. با امضای تفاهم نامه ای بین شرکت مینو، خودروسازهای داخلی، سازمان حوادث غیرمترقبه و بیمه ایران قرار شد مجموعه صنایع هوایی مینو، واقع در شهرک صنعتی زنجان، سالانه بیست فروند هواپیمای غول پیکر و دو فروند هواپیمای پهن پیکر تولید کند.
ناصر رعیت، مدیرعامل شرکت هوایی مینو در گفتگو با درنا گفت: تمام قطعات این هواپیماها تولید داخل هستند و برای اولین بار از مهندسان چینی و اکراینی در کارهای تودوزی هواپیماها استفاده شده است. وی افزود: این هواپیما‌ها که با نام‌های یوز131 و سفینه ex 142 نام گذاری شده اند توسط متخصصان بومی صنعت هوا فضا و همکاری تنی چند از مهندسان ایران خودرو و سایپا طراحی و ساخته شده اند.
هر کدام از هواپیماهای غول پیکر توانایی حمل 17مسافر را دارند. همچنین پهن پیکرها به صورت نشسته 14 نفر و ایستاده 145نفر را حمل می‌کنند. سیستم فنی پیچیده ی این هواپیماها با تقویتِ موتورِ وانتِ نیسان و استفاده از ملخ هلی کوپترهای کبری، طراحی شده، همچنین با استفاده از آلیاژِ به کار رفته در بدنه پراید، وزن این هواپیماها به حداقل ممکن رسیده است. این مشخصه‌ها باعث کاهش مصرف سوخت و ذخیره ارزی خواهد شد. بال‌های یوز131 و سفینه ex142 از روی الگوی بال بوقلمون شبیه سازی و طراحی شده اند و در صورت وجود باد مناسب این هواپیماها قادرند تا 1000 کیلومتر از فرودگاه مبدا دور شوند.
منصور رعیت، مسؤل ایمن سازی هواپیماهای شرکت مینو گفت: عمر دستِ خداست. ظهر دیروز برای حل مشکل سوانح هوایی با شرکت جلیقه گستران شمال غرب و سازمان آتش نشانی تفاهم نامه امضا کردیم. هنگام ورود به هواپیما چترنجات و در مسیرهای دریایی جلیقه نجات غریق در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت. همچنین اکیپ ویژه آتش نشانی، به صورت اختصاصی، همه پروازها را همراهی خواهد کرد. وی درباره معطل شدن مسافران در فرودگاه‌ها به خاطر نبود باد مناسب گفت: عمر دستِ خداست، اما ما هرگز ریسک نمی‌کنیم و هرگونه زمینه خطر برای مسافران را از بین می‌بریم؛ در نتیجه تا نوزیدن باد موافق این هواپیماها اجازه بلند شدن نخواهند داشت.
وی درباره نتیجه رویارویی هواپیما با باد مخالف در آسمان گفت: همانطور که گفتم عمر دستِ خداست، اما ما چتر نجات در اختیار مسافران قرار خواهیم داد. در صورت وزیدنِ بادِ مخالف، اگر هواپیما موفق به نشستن روی زمین شود، با توجه به استفاده از موتور تقویت شده نیسان در موتور هواپیما، این وسیله به صورت زمینی می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد. اما اگر هنگام فرود آمدن هواپیما حادثه، انفجار یا آتش سوزی رخ داد، نیروهای آتش نشانی سریعاً وارد عمل خواهند شد؛ ما تمام پیش بینی‌ها را کرده ایم، اما در هر صورت باید گفت: پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی ست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    آقای روحانی در هفته گذشته از عبارت " بزدل " در مقابل " شیر دل " استفاده کردند. گویا این بزدلی انواع متعددی دارد. فرق میان طنز با هزل و هجو ممکن است با باریکی یک تار مو باشد. آنچه در این نوشته مشاهده میشه هیچ بویی از طنر ندارد. صنعت کشور دارای اشکالاتی است. اما قرار نیست برای رفع آن متوسل به سیاه نمایی شویم