| کد خبر: 172573 |

◄ سامانه نیما به کمک ایرلاین‌ها نیامد/ وضعیت مبهم قیمت بلیت‌ها بعد از شهریور

چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که با انجام موافقت‌های لازم از سوی بانک مرکزی، مشکل ایرلاین‌ها در دریافت ارز مورد نیازشان حل خواهد شد چرا که بنا شد ایرلاین‌ها به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی، ارز خود را در سامانه نیما و با نرخ حدود ۸۰۰۰ تومان دریافت کنند.

تین نیوز

شرکت‌های هواپیمایی تاکنون نتوانسته‌اند ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما دریافت کنند که این موضوع می‌تواند بعد از شهریورماه التهاب جدیدی در بازار حمل‌ونقل هوایی ایجاد کند.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که با انجام موافقت‌های لازم از سوی بانک مرکزی، مشکل ایرلاین‌ها در دریافت ارز مورد نیازشان حل خواهد شد چرا که بنا شد ایرلاین‌ها به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی، ارز خود را در سامانه نیما و با نرخ حدود ۸۰۰۰ تومان دریافت کنند.

در حالی خبر دریافت ارز از سوی سامانه نیما اعلام شد که چند روز گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با تین‌نیوز اعلام کرد که هم‌چنان ایرلاین‌ها ارز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

اسعدی سامانی خبر داد که تاکنون ارزی بر اساس نرخ سامانه نیما در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار نگرفته است به همین جهت وضعیت قیمت بلیت هواپیما بعد از مهرماه، بستگی به نرخ ارزی دارد که در اختیار شرکت‌های هواپیمایی گذاشته می‌شود.

ظاهرا تا به امروز شرکت‌های هواپیمایی هم‌چنان ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد آن هم با نرخ بالای یازده‌هزار تومان تهیه می‌کنند که در این صورت ممکن است بعد از شهریورماه که تا آن مقطع نرخ ثابتی برای پروازهای داخلی تعیین شده است، شاهد افزایش به یک‌باره نرخ بلیت در پروازهای داخلی و هم خارجی باشیم که این امر در نهایت منجر به ایجاد فضای پرالتهاب دیگری در فضای صنعت حمل‌ونقل هوایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.