| کد خبر: 172128 |

افزایش قیمت بلیت پروازها استقبال مردم از سفرهای هوایی را کم می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: صنعت هوانوردی وابسته به مسافر است. با فدا شدن مسافران نهایتا این صنعت نیز از بین خواهد رفت.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: صنعت هوانوردی وابسته به مسافر است. با فدا شدن مسافرن نهایتا این صنعت نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: متاسفانه امروز هزینه‌های مردم بر اساس دلار است ولی درآمد آنها بر اساس ریال. آنچه امروز در حال اتفاق افتادن است افزایش قیمت‌ها حتی قیمت‌های وابسته به دولت است. در حالی که درآمد مردم ثابت است. افزایش قیمت بلیت پروازها نیز منجر به کم شدن استقبال مردم از سفرهای هوایی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز توانایی مردم در سفرهای هوایی کاهش یافته است چراکه قیمت یک پرواز رفت و برگشت از شهرستان‌ها به تهران به یک میلیون تومان رسیده است.

بهادری با اشاره به این‌که وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده که حفظ صنعت هوانوردی از قیمت پروازها مهم‌تر است بیان کرد: صنعت هوانوردی وابسته به مسافر است. با فدا شدن مسافر نهایتا این صنعت نیز از بین خواهد رفت. باید حمایت‌های لازم از مسافران انجام شود تا این صنعت بتواند بر روی پای خود بایستد. هزینه‌های زیادی برای توسعه فرودگاه‌ها شده است. با عدم حمایت از مسافران و از بین رفتن این صنعت شاهد هدر رفت سرمایه نیز هستیم.

 وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا امروز شاهد افزایش بیش از ۵۵ درصدی نرخ بلیت‌ها که به گفته وزیر راه و شهرسازی متاثر از نرخ ارز است، هستیم بیان کرد: امروز قیمت بلیت‌ها سه برابر شده است. هر بلیت حداقل ۶۰ درصد افزایش یافته است حتی بعضا ما شاهد افزایش قیمت صد در صدی نیز هستیم. این امر ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح است. دولت باید در این زمینه تدبیری بیندیشد. آنچه امروز دیده می‌شود یک بی تدبیری مدیریتی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.