| کد خبر: 17157 |

هواپیمای ایران۱۴۰ در گذشته مشکلی برای صدور مجوز پرواز نداشت

تین نیوز | رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان "در زمان ریاست بنده نظارت بر صدور مجوزهای پرواز هواپیمای ایران۱۴۰ بیشتر شد" گفت: هواپیماهای ایران۱۴۰ مشکلی برای صدور مجوز پرواز نداشتند.
 
حمیدرضا پهلوانی با یادآوری این‌که در زمان مدیریت وی مجوز تغییر نام این هواپیما برای شرکت دیگری درخواست شد که البته در آن زمان عملیاتی نشد، اظهار کرد: پرواز هواپیماهای ایران140 انجام می‌شد، اما برای پرواز این نوع هواپیما نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در آن زمان مقداری بیشتر شد و بعضی از پارامترهای موتور که نیازمند بازبینی داشت با مشارکت عوامل خارجی انجام می‌گرفت.
 
پهلوانی با بیان این‌که قرار بود هر 50 ساعت موتور این هواپیما چک و بازبینی شود، افزود:‌ در زمان بنده این کار (چک و بازبینی 50ساعته) انجام می‌شد و الآن هم باید (از سازمان هواپیمایی کشوری) پرسیده شود و دراین‌باره اطلاعی ندارم.
 
وی در پاسخ به این پرسش "ظرفیت این هواپیما چقدر است؟" بیان کرد: ظرفیت هواپیمای ایران140 پنجاه و دو نفر است و مشکلی برای صدور مجوز پرواز نداشته است.
 
رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری افزود:‌ بازبینی‌ها یعنی طول دوره چک هواپیمای ایران140 توسط سازمان هواپیمایی کشوری کاهش یافت تا در زمان‌های کمتری این هواپیما مورد بازبینی فنی قرار گیرد.
 
پهلوانی در پاسخ به "در دوره کاپیتان نخجوانی به‌دلایل ایمنی مجوز پرواز 25 مسافر به ایران140 داده می‌شد اما در دوره شما این مجوز 52 نفر شد" گفت: این‌که یک هواپیمایی طراحی شود و بر اساس آن چیدمان موتور و صندلی داشته باشید و نظری داده شود که مثلاً این صندلی‌ها کاهش یابد اصلاً مورد قبول هیچ کارشناس فنی هواپیمایی نیست، چراکه این هواپیما بر اساس تعداد صندلی‌ها طراحی شده است.
 
وی با اشاره به ضمانت‌های اجرایی هواپیمای ایران140، گفت: در این راستا بازبینی‌های بیشتری توسط کارشناسان فنی مربوطه انجام می‌شد، یعنی هواپیماها هر 50 یا 70 ساعت چک می‌شدند و پس از آن مجوزهای پرواز برای آنها صادر می‌شد.
 
وی با تأکید بر این‌که موارد ایمنی باید در سرلوحه کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست هواپیمای سانحه‌دیده مباحث مثلاً موتوری داشته است یا مشکلات دیگری. تا زمانی که کارشناسان سازمان هواپیمایی نظریه خود را بر اساس جعبه سیاه اعلام نکنند هیچ‌چیزی قابل تفسیر نیست و هرنوع اظهار نظری دراین‌باره گمانه‌زنی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.