| کد خبر: 171404 |

تاثیر قیمت انرژی بر خطوط هوایی هنگ‌کنگ

شرکت کاتای پاسیفیک بعد از یک دوران پر تنش دوباره به جایگاه اولیه خود بازگشت و متاسفانه با افزایش نفت خام بار دیگر در برنامه تحول اقتصادی برای بقای حیات خود دچار مشکل شد.

تین نیوز

شرکت کاتای پاسیفیک بعد از یک دوران پر تنش دوباره به جایگاه اولیه خود بازگشت و متاسفانه با افزایش نفت خام بار دیگر در برنامه تحول اقتصادی برای بقای حیات خود دچار مشکل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  پنج تحلیگر گزارش دادند این شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگی درآمد خالص 140 میلیون دلار هنگ‌کنگ  برای نیمه اول سال 2018 گزارش داده، اما این میزان درآمد در مقایسه با خسارت 2.05 میلیارد دلاری هنگ‌کنگ در  سال گذشته بسیار اندک و کمتر از سود 792 میلیون دلاری این کشور در نیمه دوم سال 2017 است.

هوگ که در ماه مه سال گذشته مدیر عامل این شرکت شد در تلاش برای بازگشت وضعیت مناسب به این شرکت خطوط هوایی بود و با حامل‌های بودجه و رقبای چینی رقابت کرد. وی برای کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر استخدام را کاهش و پروازهای طولانی را برای کمک به جذب مسافران افزایش داد.

موارد تاثیرگذار بر درآمد خالص کاتای

افزایش قیمت نفت خام

قیمت نفت خام برنت در نیمه اول سال جاری 19 درصد افزایش داشت که به تبع آن هزینه‌های مربوط به خطوط هوایی نیز افزایش یافت. خطوط هوایی سنگاپور، 59 درصد کاهش درآمد خالص را از آوریل تا ژوئن اعلام کرد که علت اصلی این کاهش، قیمت سوخت بوده است. اما این شرکت به دلیل استفاده از بازیافت در تامین سوخت ضرر زیادی نداشت و تقریبا نیمی از نیازهای خود را در سه ماهه اول سال به میزان 80.81 دلار در هر بشکه و در سه ماهه دوم سال 81.13 دلار تامین کرد. در طول این دوره‌ها،  نفت خام برنت به ترتیب  به 67.23 دلار و 74.97 دلار رسید.

حمل‌ونقل تجاری

این شرکت با پوشش نقره‌ای کاتای در نیمه اول سال خدمات حمل‌ونقل خود را با وجود افزایش تنش بین ایالات متحده و چین ادامه داد. البته تعرفه‌های بیشتر ناشی از اختلاف طولانی‌مدت تجاری بین ایالات متحده و چین می‌تواند به بازار حمل‌ونقل هوایی در دراز مدت صدمه وارد سازد، ولی این شرکت در حال حاضر از این اختلاف سود برده است. کاتای در بیانیه ماهانه خود به اختلافات تعرفه و تاثیر آن بر تعداد مسافران و حمل‌ونقل تجاری اشاره کرد.

افزایش مسافران و پروازها

 طی برنامه تحول سه ساله، کاتای تلاش کرده است تا میزان پروازهای خود را با حمل‌ونقل مسافر بیشتر افزایش دهد. این شرکت تلاش می‌کند مسافران بیشتری با ارائه گزینه‌های بیشتر در وعده‌های غذایی در کابین و و صندلی‌های راحت جدید جذب کند. همچنین اصلاحات دیجیتالی برای بهبود خدمات و اضافه کردن مقاصد را به اجرا در آورده است.

البته این اقدامات در این مورد موثر بوده است، به طوری که کاتای در ماه جولای اعلام کرد که تقاضا در کابین‌های این هواپیمایی در سراسر شبکه آن افزایش داشته و رشد اقتصادی کمی نیز در سفرهای تجاری در سال گذشته داشته است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.