| کد خبر: 158176 |

◄ پاسخ آتا در خصوص استعفای یکی از معاونانش به دلیل کاهش ایمنی

امروز در برخی از کانال‌های هوانوردی مطرح شده است که روز گذشته جواد دربندسری معاون مهندسی و تعمیرات آتا در پی افزایش رخدادها و سوانح هوایی از مقام خود استعفا داد.

تین نیوز

امروز در برخی از کانال‌های هوانوردی مطرح شده است که روز گذشته جواد دربندسری معاون مهندسی و تعمیرات آتا در پی افزایش رخدادها و سوانح هوایی از مقام خود استعفا داد.

به گزارش تین‌نیوز،  بر اساس اخبار منتشر شده ظاهراً دلیل این استعفا عدم درک صحیح از صنعت هوانوردی و نگاه صرفاً بازرگانی موجود در شرکت هواپیمای آتا و تغییرات پی‌درپی ساختاری و مدیریتی بوده است.

سربندسری یکی دیگر از دلایل استعفای خود را کاهش قابل توجه سطح ایمنی در پروازهای آتا عنوان کرده و دراین‌باره گفته است؛ در دوران سه‌ماهه تصدی این پست اراده‌ای در جهت ارتقاء و یا حفظ Reliability ایمنی پروازها ندیدم و علیرغم انعکاس چندباره موضوع به مدیریت عالی آتا، نه‌تنها هیچ‌گونه بازخورد مثبت و سازنده‌ای از سوی مقامات تصمیم گیر شرکت آتا مشاهده نکردم بلکه بالعکس در شرایط به وجود آمده با ساختاری نامطمئن؛  ایشان تمام هم‌وغم خود را معطوف به توسعه ناوگان نموده‌اند  لذا صلاح را بر کناره‌گیری و خروج از مجموعه آتا دیدم.

در همین رابطه هواپیمایی آتا جوابیه‌ای در پاسخ به اظهارات معاون مهندسی و تعمیرات این شرکت منتشر کرده است.

در این بیانیه‌ آمده است، متأسفانه بعد از ابلاغ حکم برکناری محمدجواد دربندسری از معاونت فنی شرکت هواپیمایی آتا، ایشان در شرایطی غیرمعمول اقدام به ایراد اتهاماتی نسبت به مدیریت آتا نموده‌اند، درحالی‌که دلیل برکناری ایشان انتصاب همین اتهامات به شخص ایشان است بر همین اساس به اطلاع می‌رساند:

1) اولویت اصلی در شرکت هواپیمایی آتا ایمنی بوده و این شرکت کلیه فعالیت‌های خود را بر اساس رعایت کامل ایمنی در پروازها  تنظیم می‌کند.

2 محمدجواد دربندسری با توجه به عدم تائید صلاحیت توسط سازمان هواپیمایی کشوری در اخذ فرم٤، از سمت خود برکنار شدند (متأسفانه ایشان موفق به اخذ نمره قابل‌قبول در امتحانات فرم٤ سازمان هواپیمایی کشوری نشدند)

3)با توجه به عملکرد غیرقابل‌قبول، چندین بار اخطارهایی از سوی مدیریت شرکت به دربندسری ابلاغ شده که در نهایت با توجه به عملکرد و عدم توانایی علمی ایشان حکم برکناری نامبرده ابلاغ شد.

در خاتمه لازم است به اطلاع برسانیم که شخص آقای محمدجواد دربندسری موظف به رعایت کامل استانداردهای ایمنی بوده و نه مقام دیگری. همچنان که کلیه متخصصان استحضار دارند هیچ هواپیمایی بدون تائید معاونت فنی امکان پرواز ندارد و در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در پروازها در زمان معاونت ایشان اتهامات وارده متوجه نامبرده بوده است. گرچه مهندسان فنی و صلاحیت پرواز شرکت هواپیمایی آتا با اشراف کامل از هرگونه فاصله گرفتن از استانداردهای لازم جلوگیری کرده و بر کلیه امور اشراف داشته‌اند.

ایراد این اتهامات بعد از برکناری ایشان متأسفانه اخلاقی نبوده و احتمالاً به دلیل ناراحتی ایشان از برکناری خود بوده است که امیدواریم خود ایشان به‌زودی مطالب بیان‌شده را اصلاح نمایند.

لازم به ذکر است که محمدجواد دربندسری در مصاحبه‌ای، عدم رعایت ایمنی را دلیل استعفای خود از سمت سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمایی آتا اعلام کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.