| کد خبر: 1502 |

مدیرعامل ایران ایر از تایید ایمنی پروازهای این شرکت توسط یاتا خبر داد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تایید ایمنی پروازهای هوایی این شرکت توسط کارشناسان انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) خبر داد.

فرهاد پرورش افزود: هرچند در داخل کشور نظارت بر عملکرد شرکت های هوایی برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است، اما انجمن یاتا از هفت سال پیش تشکیلاتی را با عنوان ممیزی شرکت های هوایی راه اندازی کرده که هر دو سال یکبار شرکت های هوایی عضو را ممیزی می کند.
 
وی با بیان اینکه انجمن یاتا در ممیزی شرکت های هوایی بیش از هزار آیتم ایمنی را طبق دستورالعمل های بین المللی بررسی می کند، گفت: هفته گذشته کارگروهی متشکل از متخصصین فرانسوی برای بررسی وضعیت ایمنی پروازهای ایران ایر به تهران سفر و پس از پنج روز کاری شرایط ایران ایر را در این زمینه مطلوب ارزیابی کردند.
 
مدیرعامل هما گفت: کارشناسان یاتا پس از اطمینان از ایمنی پروازهای ایران ایر از جمله بررسی فرآیندهای عملیات پرواز ها، مسایل فنی هواپیما، دوره های آموزشی، خدمات هوایی و زمینی شرکت ها، نام ایران ایر را به علت رعایت استاندارد های بین المللی، همچنان در فهرست یاتا قرار دادند.
 
پرورش با بیان اینکه این گروه متخصص طی دو یا سه هفته دیگر گزارش ممیزی خود را به یاتا ارایه خواهد داد، گفت: این نشان می دهد که ایمنی پروازهای هوایی این شرکت توسط یک گروه متخصص خارجی مورد تایید قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: مقوله ایمنی در ایران ایر مورد توجه جدی است و به همین منظور هم اکنون تعدادی از هواپیماهای این شرکت به علت نرسیدن قطعه به هر دلیلی زمینگیر هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام شرکت های هوایی ملزم هستند با توجه به نوع هواپیما دستورالعمل های ایمنی آن را به دقت رعایت کنند و در کشورمان سازمان هواپیمای کشوری به عنوان حق حاکمیت در این حوزه بر نحوه اجرای این دستورالعمل ها نظارت می کند.
 
پرورش تاکید کرد: به تمام مسافران ایرانی و خارجی ایران ایر اطمینان می دهیم علیرغم همه محدودیت های موجود هیچ مساله ای مربوط به ایمنی پروازها در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نمی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امید ملک 0 0

    بسمه تعالی بسیار عالی و مسرت بخش به امید روزی که مسئولین تمامی شرکتهای هواپیمایی، بتوانند با اطمینان از سیستم ناوگان خود یاد کنند و به مسافران خود آرامش مضاعف را منتقل نمایند.

  • ناصر 0 0

    یادداشت تعدیل شده امیدوارم بر اساس رسالت تعریف شده رسانه ای خود نسبت به درج آن اقدام فرمائید. ارتباط نارضایتی شغلی با امنیت پروازها طی هفته گذشته بازهم ممیزان " آیوسا " طبق معمول بازدیدی از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران داشتند، بر اساس قوانین سازمان بین المللی یاتا، شرکتهای تجاری حمل و نقل هوایی ملزم به رعایت کلیه موارد ایمنی هستند، مواردی که هرچند وقت یکبار نظارت و بازرسی کارشناسان " آیوسا " را طلب می کند. قبل از هر چیز باید یاد آور شوم که " آیوسا " در حقیقت بالاترین سطح استاندارد ایمنی هوایی است که توسط " یاتا "(انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) تعریف شده است و کلیه کشورهای عضو این انجمن موظف به قرار گرفتن تحت بازرسی های ویژه آن هستند. با این مقدمه کوتاه قصد دارم به نکته ای اشاره کنم که هم برای تداوم ایمنی مهم است و هم هیچگاه در دستور کار اینگونه بازرسی ها قرار نمی گیرد چرا که اگر قرار بر بازرسی[دقیق] بود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با این رویه غلط فعلی هیچگاه قادر به دستیابی به این گواهی ایمنی نبود. همه مردم گهگاهی با شنیدن اخبار گوناگون پیرامون صنعت حمل و نقل هوایی کشور متعجب می شوند مانند اخبار ناشی از تاخیرات پی در پی و یا اخباری در مورد برخورد اتوبوس با هواپیما و یا خبر پاشیدن نا مناسب ضد یخ بر روی قطعات هیدرولیک هواپیما که متاسفانه یکی از دلایل حادثه تاسف آور پرواز ارومیه بود. ما معمولا در کشور حوادثرا تا رسیدن به معلول دنبال می کنیم نه علت، حوادثیا ناشی از نقص فنی است یا بدی آب و هوا و یا خلبان مرحوم شده، پرونده را سریعا می بندیم و با بی تفاوتی به انتظار حوادثبعدی می نشینیم. اگر نقص فنی بود علت چیست؟ اشتباه انسانی و یا سهل انگاری، آیا تنها برخورد با فرد خاطی قضیه را حل می کند؟ در دنیای مدرن امروزی که کارفرمایان حتی به میزان نور اتاق پرسنل خود توجه دارند، مدیران ما تا چه اندازه به مقوله مهم و حساس نارضایتی شغلی پرسنل خود عنایت دارند. سو استفاده از محدودیت بازار کار و در تنگنا قراردادن کارکنان از حیثمعیشتی کار شایسته ای نیست به ویژه کارکنانی که بر اساس شرح وظایف محوله باید بالاترین دقت و نظارت را در دستور کار خود قرار دهند. آیا بازرسان " آیوسا " پرسنل کوشا و تلاشگر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را که روزانه به ترانزیت هوایی هزاران نفر از هموطنان خود مشغول هستند را هم به جز بازرسی تخصصی از حیثروحی و روانی و میزان نارضایتی شغلی، مورد توجه قرار می دهند. چه ارگان و دفتر نظارتی در این شرکت عریض و طویل به بررسی میزان رضایت شغلی کارکنان توجه دارد و در صورت وجود نارضایتی مدیران عالی رتبه این شرکت تا چه میزان در جهت رفع این اسیب خطر ناک انسانی تلاش می کنند. آنچه مهم است وجود این واقعیت تلخ است که متاسفانه نارضایتی عمیقی در بین پرسنل این مجموعه موج می زند از تبعیض اشکار در پرداخت حقوق و دستمزدها گرفته تا عزل و نصب های بی ضابطه. مدیران ارشد این شرکت و وزارت راه و شهر سازی باید به این نکته حساس و کلیدی توجه کنند که فکر خراب و پر مشغله و از همه مهمتر دغدغه معیشت عامل بیش از ۹۰ درصد حوادثانسانی است نه کمبود تخصص و کار آمدی که مورد توجه بارزسان " آیوسا " است. ناصر دادور مهندس هوا فضا تین نیوز: متن فوق - مثل خیلی از یادداشت های دیگر کاربران تین - از جنبه های مختلفی نمی تواند مورد تایید باشد، و اگر تین این متن و موارد مشابه را منتشر می‌کند صرفا برای باز شدن زمینه بحثو تبادل نظر و اصلاح دیدگاه ها و در نهایت بهبود امور است. اما در خصوص این یادداشت؛ برخی مواردی که در این مطلب به ان اشاره شده نمیتواند منطقی و اصولی باشد؛ از جمله: - اینکه " آیوسا " بازرسی دقیقی انجام نمیدهد! در اینصورت مصداق " وای به روزی که بگندد نمک " است و توقعی از شرکت ها نمیتوان داشت! اینکه " آیوسا " برخی زمینه ها را ارزیابی میکند و برخی زمینه ها را نه! خوب حتما جزو وظایفش نیست و کار مرجع دیگری است! - اینکه عزل و نصب ها مستقیم در روحیه کارکنان اثر و ارتباط داشته باشد! ممکن است عزل و نصب مورد نظر برخی نباشد، اما عزل و نصب حق مدیریت است و کارکنان نقش تعیین کننده ای در این خصوص ندارند! در دنیای تجارت امروز موضوع تفکیک مدیریت از مالکیت مطرح است و ما هنوز در گرو بحثدخالت کارکنان در حوزه مدیریت هستیم! انتخاب مدیریت حق صاحبان شرکت(اینجا دولت) است و علی القاعده نظر کارکنان تعیین کننده نخواهد بود.(البته نظر کارکنان به نوعی مدیریت شده و از کانال مناسب خودش - مثل انجمن ها و تشکل ها - بعنوان امر به معروف و نهی از منکر باید و می تواند مطرح شود) - اینکه رضایت شغلی کارکنان در چه سطحی است! و ارزیابی آن کار چه کسی یا نهاد و مرجعی است! - اینکه استفاده از شرایط کار سوء استفاده است یا خیر! و… همه این موارد بسیار بحثانگیز است و تین حتما نه مخالف آنهاست و نه قطعا موافق آنها. به نظر ما مهم طرح دیدگاه ها و نقد آنهاست. تین برخود فرض می داند دیدگاه هایی که معقول، منطقی و مودبانه مطرح شده را به معرض نقد و نظر مخاطبان خود بگذارد و یقیناً مخاطبین فهمیده و متفکر تین با طرح نظرات و دیدگاه های خود زمینه ارتقای سطح بحثها را فراهم نموده که به رشد دیدگاه ها منجر خواهد شد. و اگر قصوری در درج برخی موارد باشد خوشحال می شویم بشنویم و کارمان را بهبود بخشیم!

  • کارمند مفلس هما 0 0

    جناب آقای پرورش حال که به میمنت و مبارکی همه چیز آرومه و حضرتعالی هم علی رغم تمامی کاستیها به کوری چشم دشمنان همچنان در شرکت ماندگار هستید و مدیران و معاونانتان هم با خیال آسوده تری از نظر امنیت شغلی به کار ادامه خواهند داد لطف فرمائید دستور پرداخت یونیفرم کارکنان را هم صادر فرمائید

  • نتیجه هماهنگی بالای مسئولین بازرگانی هما با آژانسهای خاص 0 0

    پرورش تاکید کرد: به تمام مسافران ایرانی و خارجی ایران ایر اطمینان می دهیم علیرغم همه محدودیت های موجود هیچ مساله ای مربوط به ایمنی پروازها در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نمی شود????? آقای پرورش به تمام مسافران اطمینان می دهند که نه هواپیمایشان آب برود و کوچک شود که جا نشوند نه بلیت اضافه تر نفروشند لطفا به هماهنگی با آژانسهای خاص پایان دهید که از فروش چارتری بدتر است آقای پرورش لطفا به فساد گسترده در هما خاتمه دهید پرواز تهران - پاریس ۱۳ مسافر اضافه آورد تابناک تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳ مسافر پرواز شماره ۷۳۳ ساعت ۹ صبح ایران ایر به مقصد پاریس در فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل اینکه برای این پرواز بیش از ظرفیت بلیت فروخته شده بود، از سفر خود بازماندند. به گزارش مهر، پرواز شماره ۷۳۳ ساعت ۹ صبح امروز ایران ایر به مقصد پاریس در فرودگاه امام خمینی(ره) ۱۳ نفر خود که دارای بلیت بودند، را جا گذاشت و رفت. بر این اساس، هنگامی که مسافران قصد سوار شدن به هواپیما را داشتند مسئولان هواپیما اعلام کردند که برای ۱۳ نفر از آنها صندلی خالی وجود ندارد. با اعلام این موضوع از سوی مسئولان مسافران اجازه سوار شدن به هواپیما را نیافتند و موجب اعتراض این تعداد از مسافران در فرودگاه امام خمینی(ره) شد. مسئولان این شرکت هواپیمایی بدون اینکه پاسخ درستی را به این مسافران بدهند، آنها را به مدیران فرودگاه ارجاع دادند. در حال حاضر این مسافران در سالن فرودگاه امام خمینی(ره) سرگردان شده‌اند.

  • نامی 0 0

    من با نظر آقای مهندس دادور کاملا موافقم به نظر من که خود متاسفانه یکی از کارکنان هما هستم موج نارضایتی شدیدی در میان کارکنان این شرکت وجود دارد. اگر شما به گفته های آقای مهندس دادور شک دارید می توانید به عنوان یک رسانه بی طرف با برخی از کارکنان این شرکت بدون ذکر نام مصاحبه کنید

  • شایگان 0 0

    با سلام مطلب قابل تامل آقای داور و پاسخهای تین نیوز ملاحظه شد بنده هم ضمن تشکر از کارکنان تین نیوز به دلیل باز کردن این موضوع مهم می خواستم مواردی را در این رابطه ذکر نمایم اولا آقای دادور نگفتند که در آیوسا بازرسی دقیقی انجام نمی شود بلکه گفتند در خصوص میزان رضایت شغلی کارکنان بررسی صورت نمی گیرد دلیل این ادعای ایشان را هم می توان در لابه لای گزارش سالانه این سازمان به وضوح مشاهده کرد. ثانیا شما فرمودید که کار بررسی میزان رضایت شغلی در دستور کار آیوسا نیست و حتما مرجع دیگری بدان مبادرت می کند. لطفا نام این مرجع را ذکر نمائید تا ما کارکنان بتوانیم به آنجا مراجعه نمائیم. ثالثا ایشان نگفتند که عزل و نصبها حق مدیر نیست اشاره آقای دادور تنها تاکید بر آن دارد که این نکته مهم می تواند بصورت مستقیم بر روی نارضایتی پرسنل تاثیر گذار باشد. و جمله آخر اینکه من هم به عنوان عضو کوچکی از هما ضمن تصدیق نظر آقای دادور بر این نکته پا فشاری می کنم که قطعا میزان نارضایتی شغلی پرسنل می تواند بر وضعیت ایمنی پروازها تاثیر گذار باشد.