| کد خبر: 14180 |

صدور مجوز استفاده عمومی از فرودگاه آبدانان ایلام

تین نیوز | فرماندار آبدانان در استان ایلام گفت: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را با استفاده عمومی از فرودگاه قدیمی این شهرستان اعلام کرده است.

مجید عسگری  بیان کرد: موافقت استفاده عمومی از این فرودگاه از سوی سرلشگر «عطاالله صالحی» صادر شده و برنامه ریزی لازم برای تعمیر، تجهیز و بهره برداری از این مکان در حال اجراست.
 
وی افزود: موقعیت جغرافیایی و مختصات فنی فرودگاه شهرستان آبدانان به تازگی مورد بازرسی و تایید کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته و به گفته تیم پروازی این فرودگاه شرایط نشست و برخاست هواپیماهای سبک و نیمه سنگین را نیز داراست.
 
فرماندار آبدانان تاکید کرد: 15 میلیارد ریال به منظور تعمیر، تجهیز و احداث تاسیسات فنی و پشتیبانی این مرکز از محل اعتبارهای عمرانی و سفر رییس جمهوری به استان ایلام اختصاص یافته است که پس از طی مراحل قانونی و اعلام کارشناسان مربوطه عملیات ترمیم و بهسازی آن آغاز می شود.
 
عسگری بهره گیری از فرودگاه آبدانان را یک ضرورت انکار ناپذیر و مطالبه مردمی عنوان کرد و یادآور شد: در صورت راه اندازی این فرودگاه مشکل ایاب و ذهاب مردم شهرستان های آبدانان، دهلران ، دره شهر و بدره بطور کامل برطرف شده و زمینه حضور متخصصان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه جنوبی استان ایلام نیز مهیا می شود.
 
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان و مدیر فرود گاه ایلام نیز برای صدور مجوز، تهیه امکانات ، ارائه خدمات فنی و اداری و برنامه ریزی برای فعال شدن فرودگاه آبدانان قول مساعد و همکاری مجدانه ای داده اند.
 
فرودگاه شهرستان آبدانان یکی از فرودگاه های معتبر و با مشخصه های فنی و علمی و مورد تایید کارشناسان خبره سازمان هواپیمایی کشوری است که سال 1347 در چهار کیلومتری شرق آبدانان از سوی نیروی هوایی ارتش احداث شده بود.
 
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هفته ای دو پرواز ویژه کارکنان پدافند هوایی آبدانان از این فرودگاه به مقصد تهران انجام می گرفت.
 
این فرودگاه همچنین در دوران دفاع مقدس به کرات مورد استفاده هواپیماهای نظامی و جنگنده ها برای حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و انهدام مواضع و تاسیسات نظامی دشمن بعثی قرار گرفته است.
 
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب خاوری ایلام قرار دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.