| کد خبر: 113304 |

◄ فرودگاه بیرجند نیازمند پروازهای متعددِ کم ظرفیت است

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان‌جنوبی چاره رونق گرفتن پروازهای فرودگاه بیرجند و در نتیجه رونق این استان را برقراری پروازهای متعدد اما با ظرفیت کم مسافر دانست.
 
به گزارش تین‌نیوز، هادی سلامی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی در شرق کشور قرار دارد و در مسیر تردد هوایی نیست و حمل‌ونقل ریلی و جاده‎ای نیز پاسخگوی نیاز مردم نیست٬ گفت: حمل‌ونقل هوایی یکی از مهمترین نیازهای این منطقه برای توسعه و خروج از محرومیت است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود تعداد پروازها، در صورت ابطال یک پرواز، این شهر و استان دچار بحران می‎شود، گفت: نیاز است که در بازسازی ناوگان هوایی به خرید مدل‎های کوچک و با ظرفیت زیر 100 نفر نیز توجه شود تا شرکت‎های هواپیمایی از طریق آنها اقدام به برقراری پرواز در این فرودگاه کنند تا با توجه به پراکندگی جمعیت استان و کم بودن تعداد مسافران به مشکل تکمیل ظرفیت پرواز بر نخوریم. به این ترتیب هم مسافران از این فرصت استفاده خواهند کرد و هم شرکت‎های هواپیمای سود خواهند برد.

سلامی با اشاره به شدت نیاز مردم این شهر و استان به حمل‌ونقل هوایی و عدم رفع نیاز آنها به دلیل کمبود ناوگان هوایی، گفت: مردم و مسئولان این استان وقتی شنیدند که در میان لیست خریدهای جدید، هواپیماهای با ظرفیت کم هم وجود دارد بسیار خوشحال و امیدوار شده‎اند.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی در مورد وضعیت کنونی فرودگاه بیرجند گفت: ابعاد باند فرودگاه با طول 3800 متر و عرض 60 متر در وضعیت خوبی است و پارکینگ مناسبی داریم که ظرفیت پنج پرواز با هواپیماهای بدنه متوسط و وسیع را به ما می‎دهد و فکر می‎کنم تا 20 سال آینده در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی، وی در ادامه گفت: سیستم‎های موجود در برج مراقبت پرواز این فرودگاه ساخت داخل بوده و توسط همکارانمان در فرودگاه رفع عیب شده است. همچنین ترمینال در صورت برقراری پروازها با ظرفیت کم و با تعداد زیاد قادر به تحمل ظرفیت خواهد بود اما در صورت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر به دلیل تعداد زیاد مسافر با کمبود فضا روبرو خواهیم شد که امیدواریم با توسعه ترمینال این مشکل هم برطرف شود.

در زمینه  زیرساخت‎های فرودگاهی، پارکینگ‎ها و فضای سبز نیز نیازمند بازنگری هستیم و انتظار داریم به فرودگاه‎هایی که قابلیت پیشرفت دارند نگاه ویژه‎ای شود.

وی در خصوص وضعیت درآمدی فرودگاه‌های این استان گفت: فرودگاه بیرجند و طبس با راهبری و تعمیر و نگهداری سایت‌های ناوبری و ارتباطی مسیرهای هوایی سرویس En-route  برای کنترل و نظارت پروازها ارائه می‌دهد که به این منظور در اطراف فرودگاه بیرجند در ارتفاعات تقی قنبر دستگاه‎ها DVOR ، DMEو RCAG نصب شده است که زاویه و فاصله را مشخص و ارتباط با خلبان را میسر می‎کنند و همچنین در فرودگاه طبس نیز علاوه بر این سه دستگاه،  یک رادار برای تعیین مسیر وجود دارد که اطلاعات آن به مرکز کنترل فضای کشور منتقل می‌شود.

از آنجایی با سرویس و نگهداری این دستگاه‎ها توسط همکاران ما در این دو فرودگاه، ارائه خدمت به پروازهای عبوری میسر می‎شود بنابراین باید آنها را در کسب درآمد حاصل از پروازهای عبوری کشورمان مؤثر بدانیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.