| کد خبر: 10941 |

ابتکار جدید ایران ایر برای سرگردانی مردم / ساعت پرواز ۴ بار تغییر کرد و مسافران در شهر سرگردان شدند

تین نیوز | پرواز اهواز به تهران پنج شنبه شرکت  ایران ایر با 4 بار تغییر زمان مواجه شد.

ساعت اولیه این پرواز در بلیت مسافران این شرکت 22 و 25 دقیقه اعلام شده بود ولی صبح روز پنج شنبه پیامی با این مضمون به مسافران ارسال شد:مسافر محترم پرواز 334 اهواز به تهران تاریخ 29 خرداد 93 با عرض پوزش پرواز شما 1 ساعت و 15 دقیقه جلوتر در ساعت 23و 40 دقیقه انجام خواهد شد. 

تعداد زیادی از مسافران این پراواز در فرودگاه اظهار می کردند که از تفسیر این پیامک باز مانده بودند. چراکه در صورتی انتقال پرواز به یک ساعت «جلوتر» زمان پرواز به 23 و 25 دقیقه تغییر می کرد. تعداد زیادی از مسافران نیز به درستی متوجه نشده بودند که منظور از کلمه «جلوتر» در این پیامک چیست.

اما یک ساعت پس از ارسال این پیامک به مسافران از طرف شرکت ایران ایر با مسافران تماس گرفته می شود و به آنها اطلاع داده شد  پرواز در ساعت 21 و 10 دقیقه انجام می شود.

با این جال مسافرانی که ساعت 20 خود را برای انجام تشریفات پرواز به فرودگاه اهواز رسانده بودند متوجه شدند که تقریبا هیچ کدام از مسولان ایران ایر از این جریان اطلاعی ندارند. 40 دقیقه بعد مسولین فرودگاه به مسافران اعلام کردند پرواز ساعت 23 و 45 دقیقه انجام می شود. به همین دلیل برخی مسافران فرودگاه را ترک کردند ولی برخلاف گفته قبلی ساعت 20 و 45 دقیقه صدور کارت های پرواز آغاز شد. از میان معدود افرادی که از مسولین فرودگاه پاسخگوی اتفاقات رخ داده بودند، برخی ساعت پرواز را 24 اعلام کردند ولی در نهایت پرواز اهواز به تهران ساعت 22 و 20 دقیقه فرودگاه اهواز را ترک کرد.

مسافران این پرواز نیز در میان شهراهواز و فرودگاه سرگردان بودند.

کارمندان شرکت ایران ایر مستقر در فرودگاه اهواز توضیحی در مورد تاخیر رخ داده، نداشتند و همگی با شوخی با مسافران برخورد می کردند. یکی از آنها به مسافری که با عصبانیت جریان تاخیرهای مکرر را سوال می کرد گفت: کجا می خواید برید فرودگاه از همه جا بهتره همین جا بخوابید.

تاخیر در پروازهای فرودگاهی ایران سابقه طولانی دارد ولی جابه جایی ساعت های هنوز چندان متداول نشده است. پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که تاخیر در پروازه ها را زیره ذربین قرار می دهد او در فرودین ماه و در مورد پروازه های نوروزی اشاره کرده بود: با رصد تأخیر پروازها توسط بازرسان سازمان هواپیماییایرلاین‌‌ها ملزم به تامین هواپیمای پشتیبان هستند. سازمان هواپیمایی کشوری به صورت روزانه پیش‌بینی هواپیمای جایگزین توسط شرکت‌های هواپیمایی را رصد می‌کند.همچنین ایرلاین‌ها موظف هستند هر روز هواپیمای پشتیبان خود را به نمایندگان سازمان معرفی کنند.
 
قائم مقام وزارت راه و شهرسازی نیز چندی قبل اشاره کرده بود در صورتی که ایرلاین ها قصد پرداخت خسارت تاخیر در پرواز را داشته باشند، ورشکسته می شوند.
 
در جریان اقدامات شرکت ایران ایر هیچ کدام از مسولین این شرکت و سازمان هواپیمایی کشوری و حتی مسولان فرودگاه اهواز حاضر به ارائه توضیحات به مسافران سرگردان این شرکت نبودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.