| کد خبر: 105362 |

به طور همزمان صورت می‌گیرد

◄ یکپارچه‌سازی سامانه اتوماسیون نظارت هوانوردی مرکز کنترل ایران و دنیا

تین‌نیوز| مدیرکل ارتباطات و ناوبری با بیان اینکه سامانه اتوماسیون نظارت هوانوردی مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور روز چهارشنبه(۲۱ مهرماه) به‌روزرسانی می‌شود، گفت: در پی این به‌روزرسانی تغییرات فنی و عملیاتی جدیدی در سامانه اتوماسیون مرکز کنترل اعمال خواهد شد.
 

به گزارش تین‌نیوز، محمد امیرانی در همین رابطه توضیح داد: این سامانه با بهره‌گیری از ۱۶ سنسور راداری و قابلیت‌های مهمی از قبیل پردازش اطلاعات راداری، پردازش اطلاعات هوانوردی، ذخیره‌سازی و بازخوانی اطلاعات، نمایش اطلاعات ترافیک هوایی و اعلام هشدارهای لازم به کنترلر، امکان نظارت بر ترافیک هوایی، سهولت کنترل و مدیریت آن را فراهم می‌آورد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری با بیان اینکه فعالیت اتوماسیون مرکز کنترل بر مبنای تعاریف و سیستم‌ پارامترهای متعددی صورت می‌گیرد، گفت: تغییرات این پارامترها به صورت پیوسته در سیستم به‌روزرسانی می‌شود و برای انجام آن‌ها مطابق دستورالعمل‌های موجود مراحلی دیده شده است. این تغییرات پس از آماده‌سازی اولیه در بخش‌های مرتبط یعنی ادارات کل ارتباطات و ناوبری و مراقبت پرواز؛ در سامانه اتوماسیون فرودگاه امام خمینی(ره) مورد بررسی و آزمایش‌های فنی و عملیاتی قرار گرفته و در نهایت پس از اطمینان از صحت عملکرد، در سامانه اصلی مرکز کنترل بارگذاری می‌شود.

به گفته وی تغییرات مهم و اساسی سامانه‌های اتوماسیون هوانوردی که به‌طور مستقیم بر جریان ترافیک هوایی تاثیرگذار خواهد بود می‌بایست بر اساس زمان هماهنگ شده قبلی مطابق با سیستم AIRAC DATE در سطح دنیا و کشورهای همسایه به طور همزمان انجام شود. زمان به‌روزرسانی این تغییرات ۲۲ مهرماه برابر با ۱۳ اکتبر است که مرکز کنترل فرصت دارد تا روز چهارشنبه(۲۱ مهرماه برابر با ۱۲ اکتبر) این تغییرات را اعمال کند تا در روز پنجشنبه( ۱۳ اکتبر) اطلاعات منطقه‌ای و دنیا همزمان یکپارچه شوند. در حقیقت این تاریخ هماهنگ برای همه کشورهاست و این اداره‌کل مجبور به رعایت آن است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امیرانی عنوان کرد: همه تغییرات در سامانه اتوماسیون مرکز کنترل پیرامون تحقق اهداف ایمنی ترافیک هوایی به بهترین شکل، افزایش ظرفیت ترافیک هوایی، ارتقای قابلیت های سیستم و کاهش فشار کاری بر کنترلرها انجام می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.