| کد خبر: 10492 |

احداثپارکینگ و جاده دسترسی ترمینال حجاج در فرودگاه همدان

تین نیوز | فرودگاه همدان با شروع سال جاری اجرای 5 پروژه را در دستور کار خود قرار داد که تاکنون 4 پروژه به بهره‌برداری رسیده و تنها احداث پارکینگ با پیشرفت 50 درصدی در حال اجرا است.
به‌گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی فرودگاه همدان؛ با توجه به اینکه 2 ماه و 25 روز از سال جاری می‌گذرد، فرودگاه همدان اقدام به اجرای 5 پروژه کرد که 4 پروژه شامل نصب نرده حفاظتی محوطه ترمینال، افزایش دو برابری تعداد گیت‌های گذرنامه، احداث بارانداز ترمینال ورودی فرودگاه و رنگ‌آمیزی جداول محوطه لندساید تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
این گزارش می‌افزاید؛ تنها پروژه احداث پاركینگ و جاده دسترسی ترمینال حجاج فرودگاه به‌منظور برقراری پروازهای حج عمره و تمتع در فرودگاه همدان با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ 747 و محدودیت‌های موجود در زمینه پذیرش حجم انبوه مستقبلین و مشایعت‌كنندگان در سال جاری هم اكنون  50درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
این پروژه با اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌های كشور و استان در زیربنای بالغ بر 10 هزار مترمربع آغاز شده است.
بنابر این گزارش؛ پروژه نصب نرده حفاظتی محوطه ترمینال فرودگاه همدان به طول 400 متر و 600 میلیون ریال هزینه، با هدف ایجاد فاصله مناسب مستقبلین و مشایعین از محیط ترمینال و سهولت در آمد و شد مسافران به‌ویژه در پروازهای حج صورت گرفته و رضایتمندی مسافرین را در پی داشته است.
گفتنی است؛ در سال جاری با راه‌اندازی موقت ترمینال قدیم فرودگاه جهت پشتیبانی پروازهای حج و كاهش ایستایی مسافران و سهولت در انجام امور ورود و خروج آنان، تعداد گیت‌های گذرنامه به 8 كاربر افزایش یافت؛ این پروژه با اعتبار 950 میلیون ریال به انجام رسید.
براساس این گزارش؛ احداث بارانداز ترمینال ورودی فرودگاه نظر به افزایش میزان جابجایی بار مسافری فرودگاه و در راستای تسهیل در تخلیه و كاهش زمان دسترسی مسافران به بار بارانداز ترمینال ورودی فرودگاه با اعتبار 800 میلیون ریال، شامل 120 مترمربع زیربنا، 100مترمربع محوطه‌سازی، 100متر جدول‌گذاری و دو دهنه درب  خودكار هفت متری در این فرودگاه به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود؛ در آغاز سال جاری جداول محوطه ترمینال‌ها و پاركینگ مسافری با 230میلیون ریال اعتبار رنگ‌آمیزی و ترمیم شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بابا طاهر 0 0

    سلام از وقتی من کوچک بودم و با مرحوم پدرم در اطراف فرودگاه همدان تردد می کردم توی این فرودگاه ساخت و ساز بود با خودم فکر می کردم حتما چیز مهمی از این تو در می آید بعد که عقلمان سر جایش آمد دیدم اینها همه بازی بوده و صرف هزینه بیت المال ساخت ترمینال بزرگ، آوردن پرواز ایرباس، برقراری پرواز حج تمتع و… هزاران وعده ای که بدرد مردم نمی خورد ما آیا ایرلانی داریم که هواپیما را با بیس همدان هماهنگ نماید. تو این سال ها فشار سیاسی نمایندگان محترم مجلس و استانداری باعثهزینه شدن بیت المال گردیده که ثمر آن را نمی دانیم جالب است بدانید هیچ شرکت هندلینگ با این تعداد پرواز حاضر نیست لوازم گران خود را به آنجا ببرد. یک روز باند را گسترش دادند ولی اختلاف ارتفاع دو سر آن مثل دو طرف کوه بود و باید یک نفر از آن طرف آبادی خبر می داد که باند اشغال است یا خیر. بابا با وجود جاده مناسب و بزرگراه هزینه کردن بیش از این در فرودگاه همدان خیانت به بیت المال نیست؟ سال گذشته خودشان را کشتند که پرواز حج تمتع برقرار نمایند مگر ما چند نفر زائر تمتع داریم آیا هزینه ۴۰ میلیاردی برای چهار پرواز منطقی است عزیز دل برادر اینگونه ساخت و ساز ها شده پلکان ترقی مدیران فرودگاه؟ اینها کار را زخمی می کنند و اول می گویند مشارکت استان و تهران بعد زیرش می مانند. البته آب بایستی چاله را پیدا کند و پول زیادی هم پروژه بی خاصیت را؟؟؟ اگر از سالن ترمینال همدان برای مراسم و عروسی استفاده می شد تا حالا بودجه آن مستهلک می شد. آفرین به مدیر فرودگاه؟ اگر ایران باشند …؟؟