| کد خبر: 265739 |

◄ راهکارهای فناورانه، ارزان ترین و کارآمدترین راه کاهش حوادث رانندگی

در موضوع آسیب های جاده ای چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند.

تین نیوز

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  روح الله دهقانی فیروز آبادی در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک اظهار داشت:  تصادفات علاوه بر آسیبی که به خودرو می زند، یک آسیب روحی و خانوادگی است و چه برسد مواردی که به فوت منتج می شود که عواقب اجتماعی جبران ناپذیری به همراه دارد. 

وی افزود: در  آسیب های جاده ای انسان هایی را از دست داده ایم که هر یک سرمایه های کشور بوده اند. به عنوان مثال می توان به از دست دادن نخبگان در حوادث رانندگی اشاره داشت. 

وی بیان داشت: باید به موضوع حوادث رانندگی در یک برنامه کلان ملی چندین سال به آن بپردازیم. در موضوع آسیب های جاده ای چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند. 

معاون رئیس جمهوری گفت: برنامه ملی کاهش حوادث جاده ای با سرعت و قدرت مورد توجه قرار گرفت و ما انتظار داریم که در این برنامه خودشان را دخیل کنند. 

دهقانی فیروز آبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از  توان شرکت های دانش بنیان که قریب به ۱۰ هزار شرکت هستند در برنامه پنج ساله به کار ببندیم و شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم. 

معاون رئیس جمهوری یادآور شد:  با امضا تفاهم نامه کاهش حوادث رانندگی و پیشبرد برنامه ها، ثمره آن را به مردم عرضه کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.