بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

تکمیل راه آهن چابهار برای بی‌ اثر کردن کریدور زنگزور

تسهیل صدور مجوزها و جذب سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد

تکمیل راه آهن چابهار برای بی‌ اثر کردن کریدور زنگزور
تین نیوز |

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاران زیادی انگیزه سرمایه گذاری در بخش زیرساختی مناطق آزاد ایران را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسرور در دیدار با سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تأکید بر ضرورت بکارگیری نگاه و عزم ملی برای تکمیل خطوط ریلی به ویژه چابهار و همچنین مسیر جلفا به چشمه ثریا افزود: در این صورت بسیاری از تهدیدات متصور از جمله کریدور زنگزور از صرفه اقتصادی خارج خواهد شد.

مسرور در تشریح اهم برنامه های دوره جدید مدیریت در دبیرخانه، نقش مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی را از مزیت های اصلی برشمرد و گفت: تقویت و تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مناطق آزاد در کریدور های ترانزیتی می تواند برای کشور تولید ارز کرده و تحریم های اقتصادی را کم اثر کند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تن کالا از آسیای شرقی به سمت اروپا می رود تصریح کرد: ما باید بتوانیم سه الی چهار درصد از این حجم را از مسیر کشورمان عبور دهیم در این صورت علاوه بر خلق ثروت برای کشور، شاهد اشتغال زایی و سرمایه گذاری مجدد خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات دوره مدیریتی خود در منطقه آزاد انزلی در ایجاد مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان به ایران یادآور شد: این کار با تکمیل بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر دریای خزر و انجام مذاکرات فشرده و پیگیری دیپلماسی اقتصادی انجام شد و ما تلاش کردیم این مسیر را تا حدودی جایگزین مسیر چین، بندر اکتائو به بندر اِلَت آذربایجان و ترکیه کنیم.

در ادامه این نشست سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مشکل عدم اتمام برخی از پروژه های مهم را عدم مدیریت و عزم و اراده جدی دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه های عمرانی و زیرساختی مهمی که توسط قرارگاه در برخی مناطق آزاد کشور در حال ساخت است از جمله پل خلیج فارس در قشم در دوران جدید مدیریتی دبیرخانه به اتمام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نوشیروانزاده پاسخ

    تفکر خوبی است . بیش از 35 درصد حجم کالای ترانزیتی ورودی از بنادر جنوبی میل به سمت شمالغرب کشور دارند که احداث خط ریلی بندر چابهار به سمت جلفا و چشمه ثریا باعث شکل گیری جریانات عبوری کالای ترانزیتی از بستر جغرافیایی ایران میشود . ولی این موضوع را باید برنامه ریزان محترم مد نظر داشته باشند که زیرساختهای مرزی متاسفانه خیلی محدود و فرسوده شده است