| کد خبر: 138350 |

مجلس زودتر ایجاد ۸ منطقه آزاد در کشور را تصویب کند

معاون اول رئیس جمهور گفت: تصویب ایجاد هشت منطقه آزاد، مدت زیادی به طول انجامیده و دولت علی رغم مخالفت خود محدوده آنها را مشخص کرده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد تصویب آن از سوی مجلس باشیم.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور گفت: تصویب ایجاد هشت منطقه آزاد، مدت زیادی به طول انجامیده و دولت علی رغم مخالفت خود محدوده آنها را مشخص کرده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد تصویب آن از سوی مجلس باشیم.

 اسحاق جهانگیری عصر امروز(شنبه) در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان بوشهر، این استان را یکی از قطب های اصلی انرژی کشور برشمرد و اظهار داشت: حجم بالای صادرات نفت و گاز و وجود میادین مشترک در استان بوشهر از امتیازات و ویژیگی های مهم این استان است که÷ باعث شده استان بوشهر کارکردی ملی برای کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر ضرورت پذیرفتن مسئولیت فرهنگی و اجتماعی شرکت مجری پروژه در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: وقتی طرح های بزرگ در کشور اجرا می شود باید درصدی از منابع مالی صرف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم ساکن اطراف پروژه شود تا مردم احساس نکنند که سهم آنها از اجرای این طرح ها فقط مسائل زیست محیطی و عوارض نامطلوب ناشی از طرح ها است.

جهانگیری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به تصویب هرچه سریعتر ایجاد منطقه آزاد در هشت استان و از جمله استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصویب ایجاد هشت منطقه آزاد، مدت زیادی به طول انجامیده و دولت علی رغم مخالفت با تصویب محدوده این مناطق اما به درخواست مجلس شورای اسلامی محدوده ها را نیز مشخص کرده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی باشیم چراکه مناطق آزاد فرصتی بزرگ در جهت توسعه استانهای مرزی کشور است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به پروژه احداث راه آهن بوشهر- شیراز، ضرورت اجرا و تکمیل این طرح را مورد تاکید قرار داد و از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست، جلسه ای با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاههای مرتبط برای بررسی راهکارهای تامین مالی این پروژه برگزار و موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

جهانگیری با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان از راه کالاهای ملوانی و ته لنجی امرار معاش می کنند، بر لزوم تعیین ساز و کاری برای حمایت از فعالان در این زمینه و ساماندهی این نوع اشتغال تاکید کرد و افزود: طرح ساماندهی کالاهای ملوانی که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است باید هرچه سریع تر نهایی و در جلسه هیات وزیران تعیین تکلیف شود.

در این جلسه استاندار بوشهر نیز گزارشی از آخرین وضعیت استان در بخش های مختلف اشاره کرد و به تشریح برخی مشکلات و کاستی های استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، مهمترین دغدغه ها و اصلی ترین چالش های استان را تشریح کردند و خواستار توجه بیش از پیش دولت برای حل مسائل استان بوشهر شدند.

ساماندهی کالای ملوانی، اجرای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز و همراهی بانکها در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران این استان از مهمترین درخواست ها و پیشنهادات نمایندگان مردم استان بوشهر در این جلسه بود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.