| کد خبر: 206682 |

برخورد یک قلاده پلنگ با قطار

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان بر اثر برخورد با قطار خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان بر اثر برخورد با قطار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرشاد فیروزنیا درتشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز (۱۲ اسفند) بر اثر برخورد قطار مسیرسراسری تهران- گرگان با یک قلاده پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متاسفانه این حیوان تلف شد.

وی افزود: درجریان این حادثه عوامل راهداری راه آهن فیروزکوه به محض آن‌که از طریق لوکوموتیوران از برخورد یک حیوان با قطار اطلاع پیدا کردند، به‌سرعت به همراه محیط بانان سر محیط بانی «انزها» فیروزکوه به محل موردنظر مراجعه کردند و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل ها مواجه شدند.

فیروزنیا تاریکی شب و نبود دید مناسب لوکوموتیوران و حیوان را دلیل اصلی این اتفاق دانست و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل قرارگیری این مسیرقطار در مرز منطقه تحت مدیریت محیط زیست، بعضی اوقات حیات وحش به سمت مسیر قطار حرکت می‌کنند و تاکنون در مواردی به محض رویت حیوانات در ریل، قطار متوقف شده و در بعضی موارد مثل این مورد هم به علت تاریکی شب و یا سرعت بالا امکان توقف وجود نداشته و با حیات وحش برخورد کرده است.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان از مسئولان راه آهن خواست تا با توجه به اتفاقات مشابه برخورد قطار با حیات وحش در بخش‌هایی از این مسیر، نسبت به اتخاذ تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری و کاهش این اتفاقات اقدام مناسبی انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.