| کد خبر: 248368 |

استماع گزارش عملکرد معاونان وزیر راه و شهرسازی درحوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای

۲۹۳ کیلومتر تا پایان سال به بخش آزاد راهی کشور اضافه می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت راه آهن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود و برنامه های آتی به کمیسیون عمران مجلس گزارش دادند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت راه آهن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود و برنامه های آتی به کمیسیون عمران مجلس گزارش دادند.

به گزارش تین نیوز، عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز 10 آبان ماه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست خبرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن حضور پیدا کرده و گزارشی از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در ابتدا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گزارشی از پروژه های قابل بهره برداری آزاد راهی تا پایان سال ارائه کرد که مجموعا به 293 کیلومتر می رسید و به گفته وی با بهره برداری از این آزاد راه ها عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه به حدود 3.5 برابر متوسط سالانه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای خادمی همچنین گزارشی از تکمیل برخی از کریدورهای شبکه آزادراهی کشور و عملکرد ساخت و توسعه آزادراه ها در سال های برنامه پنجم و ششم توسعه ارائه کرد. وی همچنین نبود مشوق مناسب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، کافی نبودن درآمد ناشی از اخذ عوارض، عدم امکان مشارکت مستقیم بانک‎ها، عدم تخصیص به موقع اعتبار متناسب با زمان اجرای پروژه را از جمله چالش های بخش مشارکت طرح های آزاد راهی معرفی کرد و سپس اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز هر کدام به بیان نکته نظرات و مشکلات مربوط به راه های حوزه های انتخابیه خود پرداختند.

ایری عنوان کرد: در ادامه نشست نیز مدیرعامل راه آهن گزارشی از اقدامات خود در این حوزه ارائه کرد و سپس شکستن رکورد حمل بار ترانزیت ریلی صد ساله و رشد 2.5 برابری سال 1400 نسبت به سال 99 و نیز شکستن رکورد حمل بار صادرات ریلی با رشد 300درصدی سال 1400 نسبت به سال 99، تقویت کریدور شرق به غرب و احیای جاده ابریشم و تقویت کریدور شمال به جنوب و افتتاح مسیر ترانزیتی ریلی روسیه - هند، توسعه حمل و نقل ریل مسافری و بازسازی شبکه ریلی  را ازجمله دستاوردها کلیدی در دوره مسئولیت خود عنوان کرد. پس از گزارش وی نمایندگان نیز نکته نظرات خودشان را در راستای بهبود وضعیت ریلی کشور و نیز مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه خود مطرح کردند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.