| کد خبر: 248038 |

مخالفت مجلس با خرید اتوبوس دست دوم خارجی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با خرید اتوبوس های دست دوم خارجی خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخل جوابگو نباشد، حتما باید اتوبوس های نو از خارج خریداری کنیم.

تین نیوز

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با خرید اتوبوس های دست دوم خارجی خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخل جوابگو نباشد، حتما باید اتوبوس های نو از خارج خریداری کنیم.

به گزارش تین نیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته درباره ظرفیت کشور در زمینه ساخت اتوبوس داخلی اظهار کرد: این ظرفیت باید اعلام و ساز و کاری برای آن فراهم شود که بدانیم چگونه باید ظرفیت کشور را تامین کنیم.

وی با اشاره به اظهار نظرهایی درباره واردات اتوبوس دست دوم افزود: ما با واردات اتوبوس دست دوم به کشور مخالف هستیم و اگر قرار است اتوبوسی به کشور وارد شود، باید نو باشد تا از کمپانی ذی ربط بتوان امتیازاتی گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات اتوبوس دست دوم شناسنامه، خدمات پس از فروش، قطعه و ... ندارد گفت: متقاضی باید شناسایی شود تا به تناسب نیاز، میزان تقاضای خود را به تولید کننده اعلام کند و آن شرکت هم بسازد.

تالارپشتی گفت: نباید فقط به ظرفیت داخل فکر کنیم؛ ظرفیت ما جوری آفریده شده که چهارراه بین المللی است و به بسیاری از کشورهای دنیا می توانیم سرویس دهیم. می توانیم تولید کنیم و به سایر کشورها نیز صادر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ظرفیت های نمایشگاه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه شهر آفتاب یک نمایشگاه جدید، مدرن، به روز و... است و در حال حاضر شرکت ها تمام خودروهای سنگین را به داخل سالن آورده اند.

تالارپشتی بیان کرد: در بسیاری از نمایشگاه ها این امکان وجود ندارد و این نمایشگاه مدرن است و تمامی مقامات موظف هستند کمک کنند تا این نمایشگاه به پای خود بیایند و برنامه های منظمی را این نمایشگاه داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از تمامی نمایشگاه ها می توان استفاده کرد و این نمایشگاه به روز ساخته شده و ما هم از آن حمایت می کنیم.

وی گفت: همه در مجلس، دولت و دیگران موظف هستیم ظرفیت ها و توانمندی ها را تقویت کنیم و از اوایل مجلس یازدهم تلاش های زیادی کردم که ظرفیت مسافربری رشد داشته باشد.
وزارت کشور و سازمان همیاری در حوزه حمل و نقل جلوتر از وزارت راه و شهرسازی هستند و ما از راه و شهرسازی گله مند هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پای کار نیست گفت: در زمینه اتوبوس علاوه بر مصرف داخلی، باید کاری کنیم که تولید و توزیع در سطح منطقه و بین الملل را داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساختاری چابک و به روز در تولید کنندگان داشته باشیم و دلیل نارضایتی مردم نسبت به ۲ خودروسازی ایران خودرو و سایپا این بود که از اول حیاط خلوت دولت ها شده بود.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بعد از استقرار دولت سیزدهم تلاش شد این نقش برطرف شود گفت: دولت نباید تصدی گری کند و ما نقصی که در جلسات مجلس داریم و می خواهیم آن را برطرف کنیم، این است که مصرف کنندگان بیایند قرارداد تضمین خرید با شرکت ها ببندند که این ها تکلیف خود را بدانند.

تالارپشتی با اشاره به اینکه ما در مجلس پیگیر هستیم که قرارداد تضمین خرید بسته شود گفت: مسئولان راه و شهرسازی وقتی به مجلس می آیند، انگار مسئول نیستند. چرا باید خودروی دست دوم وارد کرد و خودروی دست دوم هیچ هویت و امکاناتی برای مردم نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر با سازنده های داخلی قراردادهای تضمین خرید طولانی مدت ببندیم، رشد آنی خواهند داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.