| کد خبر: 247056 |

شهرداری تهران به بیش از ۶ هزار اتوبوس نیاز دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید ۵۵۰۰ اتوبوس را در سال دارد، که شهرداری تهران باید تولید یک سال آن را پیش خرید کند زیرا شهرداری تهران به بیش از ۶ هزار اتوبوس نیاز دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید ۵۵۰۰ اتوبوس را در سال دارد، که شهرداری تهران باید تولید یک سال آن را پیش خرید کند زیرا شهرداری تهران به بیش از ۶ هزار اتوبوس نیاز دارد.

اقبال شاکری در تشریح بازدید خود از ایران خودرو دیزل، گفت: در این بازدید مشخص شد که بدهی های قبلی شرکت پرداخت و تراز سود و زیان آن ها مثبت شده است از سوی دیگر چند هزار پرسنل جدید نیز جذب شده اند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس افزود: با وجود اینکه این شرکت پیش از این مشکلات بسیار داشت اما مدیریت جدیدی که از سال 98 برسرکار آمده موجب شده که 11 محصول بسیار ارزنده شامل اتوبوس، مینی بوس، ون، آمبولانس، کشنده ، کامیون و... تولید شود.

وی با بیان اینکه ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید 5500 اتوبوس را در سال دارد، که تولید یک سال آن را باید شهرداری تهران پیش خرید کند زیرا شهرداری تهران به بیش از 6 هزار اتوبوس نیاز دارد، اضافه کرد: تولید یدک کش ها، ون ها، آمبولانس ها و... رونق خوبی پیدا کرده و حقوق شرکتی که در گذشته پرداخت حقوق کارگران آن به تعویق افتاده بود، نه تنها توانسته این حقوق ها را پرداخت کند بلکه بدهی های خود را نیز تسویه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ارزش دارایی ایران خودرو دیزل در بورس 20 برابر شده، تصریح کرد: علت موفقیت این مجموعه اولویت بندی برای رفع موانع پیش روی تولید بود که یکی از مهم ترین موانع موجود، نبود محور خودروها بود در نتیجه تولید محصول کامل ممکن نبود اما اکنون محصولات به صورت کامل از کارخانه خارج می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی، شهرداری های کلانشهرها و دستگاه های اجرایی باید برای خرید تضمینی خودروهای سنگین مانند ون، اتوبوس، آمبولانس و... اقدام کنند، افزود: در حال حاضر وزارت کشور 400 دستگاه را خریداری کرده است و این شرکت در شرف عقد قرارداد با روسیه برای فروش یدک کش است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.