| کد خبر: 215374 |

پایان فرصت اوراق مشارکت هزار میلیاردی اتوبوس و متروی تهران

هاشمی به سوختن فرصت اوراق مشارکت هزار میلیاردی اتوبوس و متروی تهران اشاره کرد و گفت: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند

تین نیوز

هاشمی به سوختن فرصت اوراق مشارکت هزار میلیاردی اتوبوس و متروی تهران اشاره کرد و گفت: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که در شرایط سخت کرونایی که اعتبارات عادی بودجه تحقق نمی‌پذیرد تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است، گفت: نمی‌شود انتظار داشت که ظرفیت مترو و اتوبوس برای حفظ فاصله اجتماعی افزایش یابد اما اعتبارات آن را تخصیص نداد. این هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۳۹۸ است که تا آخر تیرماه فرصت انتشار دارد.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده به بانک رفاه بدهد.

این در حالی است که مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که معادل هزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس مصوب شده بود، در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

از اوراق مشارکت مصوب سال ۱۳۹۷ نیز شهرداری تهران تنها توانست ۱,۳۰۰ میلیارد تومان را منتشر کند و بفروشد که خریدار ۹۱۰ میلیارد تومان از آنکه بانک آینده بود، نیمی از این مبلغ را هفته گذشته به حساب شهرداری واگذار شد و نیمی دیگر (۴۵۵ میلیارد تومان) همچنان به حساب شهرداری واریز نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.