| کد خبر: 236206 |

◄ صادرات قیر منوط به تامین نیازهای داخلی شد

به منظور جلوگیری از افزایش قیمت قیر مقرر شد صادرات قیر پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت قیر مقرر شد صادرات قیر پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالجلال ایری با تشریح نشست فوق العاده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با «مجید عشقی» رییس سازمان بورس به خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت قیر در روزهای اخیر کمیسیون عمران جلسه‌ای با رییس سازمان بورس برگزار کرد تا ضمن استماع گزارش وی در خصوص این افزایش قیمت، برای کنترل و مدیریت این محصول تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت قیر در جلسه امروز مقرر شد صادرات قیر پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدون توجه به نیاز داخلی قیر صادرمی شود، یادآورشد: همچنین مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به این موضوع ورود کند و صادرات قیر و تمامی مصالح مورد نیاز ساخت مسکن از جمله فولاد و سیمان منوط به تامین نیاز داخلی شود.

ایری با بیان اینکه در این نشست مقرر شد تولیدکنندگان قیر محصولات خود را با ۳۴ درصد سود به فروش برسانند، گفت: با توجه به تاکید کمیسیون عمران بر افزایش نظارت دستگاه‌های متولی بر بازار قیر و ضرورت بررسی ابعاد مسئله، جلسه دیگری هم با وزیر صمت در این خصوص برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان باید برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری‌ها توزیع شود که این امر نیز پس از گذشت ۷ ماه از سال انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.